شناسهٔ خبر: 148836 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انجام اقدامات پدافندی در چهارمحال وبختیاری

پدافند غیرعامل مدیر بحران و پدافندهای غیرعامل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: اکثر ساختمان‌های اداری شهرستان‌ها مجهز به دوربین مداربستنه شدند و سیستم‌های هوشمند از جمله دوربین کنترل سرعت و نظارتی، تابلوهای هشداری، انتظامی و اخباری در مسیرهای شریانی نصب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری)، رحمان حیدری با بیان اینکه پدافندهای غیرعامل در سه سطح مراکز حیاتی، مراکز حساس و مراکز مهم تقسیم می‌شود، گفت: پدافند غیرعامل، عامل انسان‌سازی است که در جامعه مشکلاتی از جمله آتش‌سوزی، اتفاق‌های ناگوار در ساختمان‌های اداری و ... که همچون تصادفات جاده‌ای عامل انسانی در رخ دادن آن‌ها دخیل هستند را کاهش می‌دهد.

مدیر بحران و پدافندهای غیرعامل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: آموزش رانندگان در خصوص افزایش دقت، نصب دوربین‌های نظارتی در جاده‌ها و ساختمان‌های ادارات، نصب تابلو علائم و خط‌کشی و ... مواردی است که با انجام آن‌ها می‌توان سبب کاهش حوادث با عامل انسانی در جاده‌ها و ادارات شد.

وی به ایجاد مسیر جایگزین برای تونل‌ها و بزرگ‌راه‌ها در مواقع ایجاد بحران اشاره کرد و ادامه داد: با تعبیه مسیرجایگزین در مسیرهای شریانی و تونل‌ها در هنگام تصادفات زنجیره‌ای و... خارج کردن خودروها و افراد در محل و امدادرسانی به مسدومان راحت‌تر انجام می‌شود.

حیدری بیان کرد: درهمین راستا در استان سه مسیر شهرکرد- خوزستان از مسیر لردگان، کوهرنگ- بازفت – خوزستان و اردل- ناغان –خوزستان برای دست‌یابی به استان خوزستان طراحی شده است و طراحی مسیرهای دیگر در دست مطالعه وبررسی است.

وی با بیان اینکه اقدامات پدافندی در این اداره‌کل به صورت مستمرانجام می‌شود، اظهار کرد: طی سال جاری همچون ماه‌ها و سنوات گذشته اکثر ساختمان‌های اداری شهرستان‌ها مجهز به دوربین مداربستنه شدند و سیستم‌های هوشمند از جمله دوربین کنترل سرعت و نظارتی، تابلوهای هشداری، انتظامی و اخباری در مسیرهای شریانی نصب شد.