شناسهٔ خبر: 148843 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان هواشناسی؛

شانزدهمین ستاد ملی مدیریت پدیده گردوغبار در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

گرد و غبار شانزدهمین جلسه «ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گردوغبار» به منظور بررسی راهکارهای مدیریت، مقابله و سازگاری با پدیده گردوغبار و تصمیم گیری در باره مهار این پدیده در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سحر تاج‌بخش مسلمان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور برای شرکت در شانزدهمین جلسه «ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گردوغبار» وارد فرودگاه زابل در شمال سیستان و بلوچستان شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، تاج‌بخش در بدور ورد از ایستگاه هواشناسی فرودگاهی زابل بازدید کرد و به گفتگوی صمیمی با کارکنان نشست.

بر اساس اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، شانزدهمین ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گردوغبار با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظ محیط زیست در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

بر اساس گزارش‌ها قرار است در این ستاد راهکارهای مدیریت، مقابله و سازگاری با پدیده گردوغبار و تصمیم گیری در باره مهار این پدیده در سیستان و بلوچستان بررسی شود.

شمال سیستان و بلوچستان به سبب فعالیت بادهای ۱۲۰ روزه و وجود چشمه های تولید گردوغبار متعدد، از کانون های خیزش و انتشار گردوغبار است.