شناسهٔ خبر: 148850 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

طی پیامی تاکید شد؛

افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، ارتقای پایداری با رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل

مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با تاکید بر افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری و ارتقای پایداری با رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل، در پیامی روز ملی پدافند غیرعامل را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مجید کیانپور مدیرعامل شرکت‌ آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پیامی فرارسیدن ۸ آبان روز ملی پدافند غیرعامل را تبریک گفت.

در متن پیام مدیرعامل شرکت‌ آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آمده است:

رشد، توسعه و اثرگذاری روزافزون ایران اسلامی در همه زمینه‌ها موجب شده است دشمنان حملات خود را به مراکز تاثیرگذار افزایش داده تا با توقف فعالیت‌های سودمند، زمینه خدمت‌رسانی به هموطنان را کاهش دهند.

بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، پایداری و توجه به مقوله کیفیت در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک یک امر ذاتی و قانونی تلقی شده که به طور مستمر مطابق استانداردهای ملی و بین‌المللی در پروژه‌های عمرانی تسری یافته و شعار کیفیت، رمز توسعه پایدار نیز همزمان با اهداف بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری به عنوان یکی از اهداف کلان حوزه‌های پدافند غیرعامل در کشور قرار گرفته است.

شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به طور ذاتی اقداماتی که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، ارتقای پایداری و تسهیل در مدیریت امور جاری و همچنین حفظ و ارتقاء کیفیت در پروژه‌های عمرانی در سراسر کشور می‌شود را رسالت خود می‌داند.

" ایران پایدار، به وسعت ایمان، به بلندای امید" شعار امسال هفته پدافند غیرعامل، در راستای منویات مقام معظم رهبری، ضمن تداعی ضرورت تقویت ایمان  و حفظ نشاط و امید به فردای ایران اسلامی بر ضرورت رعایت اصول و قوانین پدافند غیرعامل برای همیشه و نه برای یک مقطع خاص با آگاه‌سازی و آمادگی جمعی در برابر مخاطرات و آسیب‌پذیری‌ها و برنامه‌ریزی مقابله‌ای و تاب‌آوری و اطلاع‌رسانی و آمادگی مقابله با تهدیدات در تمامی حوزه‌ها، تخصص‌ها و زیرساخت‌ها تاکید دارد.

توجه اصولی به مبانی پدافند غیرعامل باعث بازدارندگی دفاعی در برابر تهدیدات و اقدامات دشمن می‌شود و چنانچه تفکر مدیریتی یک مجموعه‌ بر مبنای رعایت هرچه بهتر اصول پدافند غیرعامل استوار شود، آینده‌ پایدارتری در انتظار کشور خواهد بود.

بنابراین پدافند غیرعامل یکی از پایدارترین روش‌هایی است که بسترهای مصون‌سازی، پایداری، امنیت و کاهش آسیب‌پذیری را در جامعه فراهم می‌سازد.

پدافند غیرعامل مطابق با اهداف بلند گام دوم انقلاب اسلامی و با رویکرد ویژه دولت مردمی در افق پیش روی خود تلاش دارد تا کشور را از تمامی تهدیدات دشمن که امروز به شکل‌های نوین و پیچیده مطرح است، مصون سازد.

در پایان ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل، توفیق روزافزون تمامی دلسوزان، تلاشگران و دست اندرکاران حوزه پدافند غیرعامل کشور را در راستای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از خداوند متعال خواستاریم.