شناسهٔ خبر: 148860 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پاکسازی و تنقیه ۳۲۹ دستگاه پل در حوزه راه‌های البرز

تنقیه و پاکسازی پل رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از پاکسازی و تنقیه بستر ۳۲۹ دستگاه پل بزرگ و کوچک در حوزه راه‌های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (البرز)، کاظم ناظری اظهار کرد: با هدف پیشگیری از وقوع سیلاب و جلوگیری از وارد شدن صدمات به ابنیه، قبل از شروع بارندگی‌ها عملیات پاکسازی و لایروبی پل‌ها در محورهای مواصلاتی استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و ۴۹۹ دستگاه آبرو و پل در محورهای استان وجود دارد، افزود: از این تعداد پل یک هزار و ۳۶۷ پل دارای دهانه تا ۶ متر هستند که هرسال با بازدید دوره‌ای در صورت نیاز پاکسازی و تنقیه می‌شوند.

این مسئول بیان کرد: بعد از بررسی‌های انجام شده، تنقیه و پاکسازی ۷۰۰ پل در دستور کار قرار گرفت که با تلاش نیروهای راهداری تاکنون، ۳۲۹ پل تنقیه و پاکسازی شده‌ است و مابقی نیز به زودی انجام می‌شود.  

ناظری توضیح داد: تنقیه پل‌ها به معنای تمیزکردن، بازکردن و برداشتن گل و لای از دهانه پل‌ها است که این کار جزو برنامه‌های اولویت‌دار این اداره‌کل برای جلوگیری از خسارات احتمالی به پل ها و هدایت آب‌های سطحی است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: نیروهای راهداری البرز به منظور آماده‌باش برای بارندگی‌های احتمالی در پاییز و زمستان امسال، اقداماتی همچون لجن برداری، سبک‌سازی سپتینگ‌های زیرگذرها، احداث و اصلاح قنوها، تخلیه و پاکسازی کانال‌های هدایت آب، دریواسیون پل‌های بزرگ، تنظیم بستر ورودی و خروجی آبروها، ریزش برداری و ... در طول محورهای استان انجام داده‌اند.