شناسهٔ خبر: 148884 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مسوولان استانی و شهرستانی:

ساخت نمازخانه بین راهی تنگراه در گلستان آغاز شد

گلستان ساخت یک باب نمازخانه بین راهی در محورگرگان – بجنورد(تنگراه) با حضور مدیرکل،معاونین و مسوولان شهرستانی راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیر ستاد اقامه نماز، فرماندار، امام جمعه، شهردار و بخشدار، پلیس راه و مسوولان نظامی و انتظامی شهرستان گالیکش و مردم منطقه آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در مراسم شروع عملیات اجرایی این نمازخانه با بیان اینکه ساخت نمازخانه جزو اقدامات فرهنگی سازمان است، افزود: این نمازخانه دومین نمازخانه بین راهی در یکسال اخیر است که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای از محل منابع ملی در جهت ترویج فرهنگ نماز و برقراری تردد ایمن و روان در مسیر زائران علی ابن موسی الرضا(ع) می سازد.

مصدقی افزود: پس از پیگیری های بعمل آمده و طبق نظر مساعد نماینده ولی فقیه و استاندار در شورای اقامه نماز استان، مجوز ساخت این نمازخانه از محل منابع ملی، صادر و فرآیند برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار آن مشخص شد.

وی،ابلاغ اعتبار این نمازخانه را  ۶.۵ میلیارد تومان و مدت قرارداد ساخت آن را ۶ ماهه ذکر کرد و ادامه داد: تلاش می شود در کمتر از این موعد به بهره برداری برسد.

مصدقی، مساحت زمین نمازخانه را ۲۱۰ مترمربع و زیربنای آن  را ۱۶۷ مترمربع ذکر کرد و ادامه داد: این نمازخانه دارای دو بخش خواهران و برادران هرکدام به متراژ ۵۳ مترمربع،سرویس بهداشتی، محل عبور معلولین،فروشگاه و نگهبانی خواهد بود.

وی، محوطه سازی و ساخت رمپ ورود و خروج را هم از امکانات دیگر نمازخانه بیان کرد.

مدیر ستاد اقامه نماز گلستان نیز در این آیین از تدوین سند تحول نماز خبرداد و گفت: در این سند نقاط قوت و ضعف ترویج و توسعه  فرهنگ نماز توسط متخصصان آسیب شناسی شده است.

قاسم محمدی افزود: برای عملیاتی کردن این سند وظایفی به مدیران دستگاههای اجرایی استان از جمه راهداری و حمل و نقل جاده ای تکلیف شده که ساخت این نمازخانه جزو آنها است.