شناسهٔ خبر: 148917 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک:

عمر مفید آسفالت در کشور افزایش می‌یابد

کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با تاکید بر اینکه افزایش عمر مفید آسفالت مطابق با استاندارد جهانی در برنامه است، گفت: با افزایش عمر مفید آسفالت باید به سمتی برویم که تضمین کیفیت سرلوحه اقدامات فنی باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پانزدهمین همایش قیر، آسفالت و ماشین‌آلات، گفت: رعایت قوانین و ضوابطی که در کشور توسط سازمان برنامه و بودجه، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان استاندارد تدوین می‌شود در صورتیکه رعایت شود می‌تواند تا ۸۰ درصد مشکلات موجود در راه‌های کشور را برطرف کند.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ادامه داد: هم اینک ارتباط مناسبی بین صنعت قیر و آسفالت و محققان برقرار شده است. همچنین تلاشی که برای بهسازی قیر و آسفالت در برنامه قرار گرفته است راهکارهایی برای بهبود وضعیت موجود است.

کیانپور گفت: در کشور حدود ۶ میلیون تن قیر در کشور تولید می‌شود که ۴ میلیون تن صادر می‌شود و ۲ میلیون تن برای مصارف داخلی است. با توجه به کیفیت بالای تولید قیر ضرورت دارد تا تمرکز بر روی تولید قیر باشد. 

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از قیرها وارداتی هستند ضرورت دارد تا قیرهای وارداتی که کاهش کیفیت دارند با کیفیت شده و در انجام پروژه‌ها استفاده شوند.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: هم اینک عمر مفید آسفالت در کشور بین ۵ تا ۷ سال است که استاندارد دنیا بیش از ۱۰ سال است که باید تلاش کنیم تا به استاندارد جهانی برسیم. 

وی همکاری شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل مناسب عنوان کرد و بر ضرورت بهره‌مندی از روش‌هایی نوین در زمینه نگهداری راه‌ها تاکید کرد.

کیانپور تصریح کرد: قراردادها باید ضمانت اجرا داشته باشد و این ضمانت‌ها همراه با تضمین کیفیت باشد. با افزایش عمر مفید آسفالت باید به سمتی برویم که تضمین کیفیت سرلوحه اقدامات فنی باشد.