شناسهٔ خبر: 148946 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خط کشی ۹۰ کیلومتر از راه‌های شهرستان ازنا

درگاهپور رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ازنا گفت: در راستای ایمن سازی محورهای مواصلاتی طی هفت ماه نخست سال جاری خط کشی ۹۰ کیلومتر از راه‌های این شهرستان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، سجاد درگاهپور رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ازنا به عملکرد این اداره در هفت ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: با هدف نگهداری راه، تقلیل میزان خرابی، افزایش عمر راه‌ها و کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه، روکش آسفالت ۶ کیلومتر از راههای اصلی و بهسازی ۳ کیلومتر از راههای روستایی این شهرستان انجام شده است.

وی ادامه داد: تنقیه و لایروبی ۹۰ دستگاه پل‌ در محور اصلی فرعی و روستایی، ۷۰۰تن  لکه‌گیری و چاله گیری، ریزش برداری و پاکسازی محورها ۱۲ کیلومتر، تیغ زنی و تسطیح محورهای روستایی به طول ۱۲ کیلومتر، ایجاد ۴۰ کیلومتر هره خاکی و  تعمیر و مرمت یک دستگاه پل آسیب دیده در محور روستایی طیان  را به‌عنوان‌ بخشی دیگری از اقدامات هفت ماهه در حوزه راهداری برشمرد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پلدختر تصریح کرد: رفع ۳ نقطه‌ی حادثه خیز، ۱۰ کیلومتر شانه سازی، ۱۳۰ کیلومتر قنو زنی و ایجاد کانال، راه اندازی ۵ دستگاه ماشین آلات  و آسفالت راه روستایی گلیجرد_دومنی به طول ۳کیلومتر، بخش دیگری از اقدامات شاخص طی هفت ماهه ۱۴۰۲ در شهرستان ازنا است.

درگاهپور بیان کرد: ۹۰ کیلومتر خط کشی، نصب ۴۰۰ استوانه ایمنی، نصب ۵۵۰ تابلو و علائم ایمنی هشدار دهنده، نصب ۱۰۰۰ عدد چشم گربه ای، نصب ۳۷ سرعتکاه، تولید و نصب ۲۷۰ فلش بتنی، نصب ۷۰ عدد بشکه ایمنی، ۵۰ مورد اخطار به متجاوزان حریم راه از دیگر اقدامات شاخص در حوزه ایمنی و حریم می باشد.

وی  به عملکرد این اداره در حوزه حمل و نقل اشاره کرد و افزود: در این مدت، کنترل‌ دروازه‌ای ۵۰۰ دستگاه انواع ناوگان حمل و نقل کالا، ۲۵ گشت مشترک با پلیس و ۱۵۰ دستگاه ناوگان متخلف به کمیسیون های مربوط معرفی شده است.