شناسهٔ خبر: 148966 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل اعلام کرد؛

اجرای ۱۹۵ کیلومتر پروژه ریلی از ابتدای سال تاکنون

خطیبی معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه ۱۹۵ کیلومتر پروژه ریلی از ابتدای سال تا کنون افتتاح شده یا به بهره‌برداری رسیده است، افزود: تا پایان سال این میزان به ۴۰۶ کیلومتر می‌رسد که بیش از ۲ برابر متوسط ساخت سالانه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در نشست خبری امروز سه‌شنبه 9 آبان ماه اظهار کرد: بر اساس تکالیفی که بر عهده ما گذاشته شده برای سال جاری ۴ پروژه در برنامه احداث قرار دارد که ۲ پروژه تا کنون به بهره‌برداری رسیده است.

خطیبی اظهار کرد: با توجه به پیچیدگی‌هایی که پروژه‌های ریلی دارند، همه تخصص‌ها از جمله مهندسی عمران، نقشه برداری و ... در این حوزه دخیل است.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از راه‌آهن همدان_ سنندج، بیست و سومین مرکز استان را به شبکه ریلی متصل می‌کند، افزود: این پروژه علاوه بر تسهیل حمل و جابه‌جایی بار موجب رونق توسعه و صنعت در آن منطقه و استان می‌شود.

خطیبی در ادامه از تفاهم با برخی از صنایع برای توسعه مسیرهای ریلی خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تعداد بیشتری از مراکز بار را به شبکه ریلی متصل کنیم.

وی یادآور شد: در هیچ کجای ۱۵۱ کیلومتر مسیر ریلی همدان_ سنندج اراضی ملی وجود نداشت و این مسیر دارای ۷۵ دستگاه پل و تقاطع است.

خطیبی درباره احجام عملیات اجرایی گفت: ۱۷ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی و ۲۶۰ میلیون متر مکعب عملیات بتن‌ریزی در راه آهن همدان_ سنندج انجام شده است.

وی استفاده از ۲۳ هزار تن ریل ملی در این پروژه را نشان‌دهنده خودکفایی در صنعت ریلی دانست و گفت: ۱۰۸ دستگاه سوزن در این پروژه استفاده‌ شده است، ۴ سال قبل این سوزن‌ها وارداتی بودند اما امروز تمامی آن‌ها تولید داخل است که دستاورد بزرگی محسوب می‌شود.

خطیبی با بیان اینکه ۱۹۵ کیلومتر پروژه ریلی از ابتدای سال تا کنون به افتتاح و بهره‌برداری رسیده است، افزود: تا پایان سال این میزان به ۴۰۶ کیلومتر می‌رسد که بیش از ۲ برابر متوسط ساخت سالانه است.