شناسهٔ خبر: 148984 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

بارش باران در بیشتر مناطق کشور

گلستان-باران کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام بارش باران در بیشتر مناطق کشور طی این هفته از ورود سامانه بارشی جدید در هفته آینده به کشور خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در مناطقی از شمال‌غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، اصفهان، یزد، ارتفاعات زاگرس جنوبی در شمال فارس و غرب کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، بارش باران، پیش‌بینی شده است که این بارش‌ها گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید همراه است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا بارش در نوار غربی و مرکز کشور تداوم دارد و برای نوار شرقی جو آرام است. جمعه برای مناطقی از غرب، جنوب‌غرب، نیمه شمالی فارس، استان‌های اصفهان، یزد، کرمان، کردستان، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، گیلان و مازندران، بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

نقشینه توضیح داد: شنبه با گذر سامانه بارشی از غرب، بارش در مناطقی از غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، شرق و جنوب‌شرق آغاز می‌شود. با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، در سواحل شمال و استان اردبیل، بارش باران رخ می‌دهد و روی ارتفاعات بارش‌ برف آغاز می‌شود. یکشنبه این سامانه در نیمه شرق کشور فعال می‌شود که سبب بارش باران و وزش باد در این مناطق خواهد شد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، یکشنبه بارش برای سواحل شمال و ارتفاعات البرز، تداوم دارد. سواحل شمال تا جمعه افزایش نسبی دما و شنبه و یکشنبه کاهش دما دارد. دریای خزر، شنبه و یکشنبه مواج است.

وی گفت: تهران امروز در برخی ساعت‌ها بارش پراکنده دارد. بیشینه دمای امروز تهران به ۲۱ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دمای پایتخت ۱۶ درجه ثبت شد.