شناسهٔ خبر: 148989 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

هیچ مانعی در جانمایی و احداث شهرک ‌های جدید در شهرهای استان اردبیل وجود ندارد

هیچ مانعی در جانمایی و احداث شهرک ‌های جدید در شهرهای استان وجود ندارد مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در شهرک شهید سلیمانی و شهید خراسانی اردبیل ساخت واحدهای مسکونی با سرعت و مطلوبیت در حال اجرا است و هیچ مانعی در جانمایی و احداث شهرک ‌های جدید در شهرهای استان اردبیل وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه شورای مسکن استان که با حضور استاندار اردبیل و اعضای شورای مسکن استان در سالن جلسات استانداری اردبیل برگزار شد با بیان اینکه هیچ مانعی در جانمایی و احداث شهرک ‌های جدید در شهرهای استان وجود ندارد گفت: در شهرک شهید خراسانی و شهید سلیمانی ساخت واحدهای مسکونی با سرعت و مطلوبیت در حال اجرا است که بازدید گروه‌های نظارتی و ارائه گزارش به رئیس جمهور می‌تواند امیدآفرینی بیشتری را به همراه داشته باشد.

وی بزرگترین پروژه نهضت ملی مسکن را در شهرک شهید سلیمانی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این شهرک و در۶۰۰ هکتار ساخت ۱۵هزار واحد در مراحل مختلف طراحی، فوندانسیون و مراحل اولیه اجرایی بوده و قرار است پنج هزار و ۴۰۰ واحد نیز به صورت صنعتی‌سازی اجرایی و عملیاتی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در شهرک اندیشه ۲ و ۳ در قالب بلوک‌های تعیین شده ساخت واحدها به اتمام رسیده و یا در مرحله اجرا است که امیدواریم در کوتاهترین زمان این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

حیدری ادامه داد: هفت هزار واحد مسکن نهضت ملی همچنان در معرفی به بانک‌ها بلاتکلیف است که امیدواریم با همراهی بانک‌های عامل و در قالب متمم بانکی پرداخت تسهیلات برای این متقاضیان با اولویت انجام شود.

وی مشارکت سپاه و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) را در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن یادآور شد و تصریح کرد: در منطقه میراشرف اردبیل اجرای این پروژه‌ها با تلاش مجموعه بسیج سازندگی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) آغاز شده و انتظار می‌رود موانع و مشکلات به ویژه پرداختی مبالغ اولیه را به پیمانکاران شاهد باشیم.

پرداخت تسهیلات برای متقاضیان نهضت ملی مسکن باید با سرعت و اولویت مورد توجه قرار گیرد

سید حامد عاملی استاندار اردبیل در ادامه این جلسه به تأمین زمین در مرکز استان بعد از گذشت یک سال رصد و پیگیری امور اشاره کرد و گفت: علاوه بر اردبیل، در سایر شهرها از ۲ سال پیش تدارک زمین و توافق با صاحبان املاک انجام شده تا در قالب الحاق و یا تأمین زمین در محدوده شهرها و روستاها می‌توان به نیاز متقاضیان پاسخ داد.

وی تصریح کرد: سرعت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای استان اردبیل وابسته به پرداخت تسهیلات در موعد مقرر است و پنج بانک عامل در این زمینه متعهد به پرداخت تسهیلات هستند و انتظار می‌رود در چهار مرحله این پرداختی‌ها برای متقاضیان پرداخت شود و در کنار آن آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن نیز می‌تواند به پیشرفت پروژه کمک کند.

استاندار اردبیل تاکید کرد: پرداخت تسهیلات برای متقاضیان نهضت ملی مسکن باید با سرعت و اولویت مورد توجه قرار گیرد وگرنه با پرداخت قطره چکانی نمی‌توان این پروژه‌ها را تا پایان دولت سیزدهم به سرانجام رساند.

عاملی اضافه کرد: استان اردبیل از شرایط اقلیمی و آب و هوایی خاص برخوردار است و تنها در ۶ تا هفت ماه از سال امکان اجرای پروژه‌ها وجود دارد و ضروری است تا تخصیص اعتبارات و پرداخت تسهیلات بانکی در موعد مقرر انجام شود تا در روند اجرای این پروژه ها تأخیر و تعللی نداشته باشیم.

وی در پایان از سازمان ملی زمین و مسکن خواست تا هر چه سریعتر هزینه آماده‌سازی پروژه های در حال اجرا را پرداخت کرده تا پیمانکاران بیش از این معطل و نگران پرداخت این هزینه‌ نباشند.