شناسهٔ خبر: 148993 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران خبر داد؛

رشد ۳۳۶ درصدی صادرات کالا از بنادر مازندران طی هفت ماهه سال جاری

بندر نوشهر مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: عملکرد بنادر نوشهر و فریدونکنار در بخش صادرات کالا از آغاز سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۳۶ درصد رشد داشته است.

سعید کیاکجوری مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از رشد ۳۳۶ درصدی صادرات کالا در هفت ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در بخش ورود کشتی‌های تجاری به بنادر نوشهر و فریدونکنار نیز عملکرد اداره کل در هفت ماهه نخست سال جاری از رشد ۷۴ درصدی برخوردار بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با بیان اینکه عملکرد بنادر نوشهر و فریدونکنار در بخش تخلیه و بارگیری در مجموع رشد ۸۵ درصدی داشته است، افزود: محصولات کشاورزی، مواد معدنی و مواد غذایی از مهمترین کالاهای صادراتی به کشورهای همسایه و غلات، کاغذ و مقوا، چوب و تخته از عمده‌ترین کالاهای وارداتی به این بنادر طی هفت ماهه نخست امسال بوده است.

کیاکجوری خاطرنشان کرد: بنادر نوشهر و فریدونکنار از تجهیزات و امکانات مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالا برخوردارند. تجار و بازرگانان و دیگر فعالان حوزه صادرات و واردات می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های موجود در این بنادر و بهره‌گیری از مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد صنعت حمل و نقل دریایی، موجبات رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه و کشور را فراهم کنند.