شناسهٔ خبر: 148997 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی بیش از ۷۳ هزار نفر مسافر از شهرستان پارس آباد

مسافر رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان پارس آباد در ۷ ماهه گذشته از جابه‌جایی بیش از ۷۳ هزار نفر مسافر در  شهرستان پارس آباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از اردبیل، آیدین مرادی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان پارس آباد در بازدید از شرکت‌های مسافربری این شهرستان با بیان اینکه این تعداد مسافر توسط ۲۲ دستگاه اتوبوس و ۵۶ دستگاه سواری به مقاصد مختلف جابجا شده‌اند گفت: این میزان جابجایی مسافر در قالب ۱۱ هزار و۶۶۱ سفر انجام شده است. 

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۲۲۶ هزار تن کالا توسط ۱۲ شرکت حمل ونقل کالا از شهرستان پارس آباد جابه‌جا شده تصریح کرد: در این مدت ۲۷ هزار و۵۰۰ برگ بارنامه نیز صادر شده است. 

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان پارس آباد حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را به عنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و گفت: با انجام بیش از هزار مورد گشت راهداری تاکنون  از ۴۰ مورد تجاوز به حریم راه جلوگیری شده، ۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز تخریب، ۴۴ مورد دکه‌های غیرمجاز جمع آوری، ۴۹۰ کیلومتر از حریم راه آزادسازی و با اخذ دستور قضایی ۵ مورد مجوز ساخت و ساز صادر شده است. 

مرادی  در ۷ ماهه گذشته جهت ارتقای ایمنی راه‌ها لکه گیری بیش از ۲ هزار متر مربع از محورهای مواصلاتی شهرستان پارس آباد را یادآور شد و اظهار کرد: در این مدت راهداران در راههای اصلی، فرعی و روستایی این شهرستان بیش از ۳۰ هزار متر مربع روکش آسفالت اجرا کرده اند. 

وی در مدت یاد شده از تسطیح و پاکسازی ۴۸۵ کیلومتر از حریم راه این شهرستان خبرداد و خاطرنشان شد: در ۷ ماهه گذشته راهداران ۱۵ کیلومتر از افتادگی شانه راه را باشن ریزی تسطیح و اصلاح کرده اند. 

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان پارس آباد به تسطیح و موج گیری ۱۱۵ کیلومتر از  راههای روستایی و مرزی این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت بیش از ۹ کیلومتر از  راههای روستایی توسط راهداران شن ریزی شده است. 

مرادی رنگ‌آمیزی  ۴۷۵ مورد پایه تابلو علائم و پایه چراغ چشمک زن، نصب و تعمیر ۳۷ شاخه گاردریل، رنگ‌آمیزی ۷۷ مورد از سرعت کاهها، شستشوی  بیش از ۲ هزار عدد از تابلو و علائم  در راههای اصلی، شستشوی ۴۸ مورد از حفاظ‌ها و نرده پلها، تنقیه و پاکسازی ۲۹۴ دستگاه از دهانه پل و برچیدن  ۲۳۵ عدد ازتابلوهای تبلیغاتی و علائم فرسوده و معیوب را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۷ ماهه گذشته برشمرد. 

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده راهداران از هزار و۹۰۰ متر روشنایی موجود بطور مستمر نگهداری می‌کنند افزود: در ۷ ماهه گذشته جهت آگاهی دهی به رانندگان و ملزم کردن آن‌ها به رعایت قوانین راهور در جاده ۱۲۵ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی تهیه و نصب، ۱۰ عدد بنر اطلاعاتی  و ۶۱۰ عدد علائم ایمنی در راههای این شهرستان نصب شده است.