شناسهٔ خبر: 14900 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت

افتتاح پروژه تقاطع غیر هم‌سطح شهر امیریه / بازدید از محور دامغان- معلمان- جندق

افتتاح تقاطع غیر هم‌سطح شهر امیریه که با هدف ایمن سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز و ارتباط سهل و آسان مردم این شهر به جاده مواصلاتی مشهد - تهران احداث شده با حضور وزیر راه و شهرسازی و با اعتباری بالغ بر ۶۲ میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بعدازظهر امروز پنجم آذرماه در جریان سفر به استان سمنان پروژه تقاطع غیرهم‌سطح امیریه را افتتاح کرد. پروژه تقاطع غیر همسطح امیریه با اعتباری بالغ بر ۶۲ میلیارد ریال احداث شد.

این پروژه دارای دو دستگاه پل به طول ۱۵ متر طول و ارتفاع ۵.۵ متر و با هدف ایمن سازی و رفع نقاط حادثه خیز و ارتباط سهل و آسان مردم این شهر به جاده مواصلاتی مشهد - تهران احداث شده است.

بازدید از محور در حال ساخت دامغان- معلمان- جندق

وزیر راه و شهرسازی همچنین در ادامه سفر خود به شهرستان دامغان از مراحل روند اجرایی احداث باند دوم محور دامغان- معلمان - جندق در جنوب این شهرستان بازدید کرد. در این بازدید که با حضور استاندار سمنان، نماینده مردم دامغان در مجلس و جمعی از مدیران کل استان سمنان و شهرستان دامغان برگزار شد، آخوندی از نزدیک در جریان روند احداث باند دوم این محور که بخشی از کریدور مهم شمال ـ جنوب کشور است، قرار گرفت.

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان در این بازدید با اشاره به مشخصات فنی این پروژه گفت: این پروژه در این فاز ۳۰ کیلومتر طول دارد و برای اجرای این پروژه مهم ملی تا کنون ۴۰۰ هزار متر مربع خاکبرداری انجام شده است.

وی با اشاره به حجم باقی مانده از اجرای این پروژه تصریح کرد: ۶۰‌هزار متر مکعب خاکریزی از اقداماتی است که باید در آینده ودر راستای اجرای این پروژه باید انجام شود.

سید عبدالمجید نژادصفوی با اشاره به مدت زمان مورد نیاز برای اتمام از این پروژه راهسازی اظهار داشت: زمان اتمام دوبانده شدن این محور، ۱۲ ماهه پیش‌بینی شده است.

وی بازدید از این طرح را هدف اصلی سفر وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: برای این طرح هنوز هیچ اعتباری مصوب نشده و کارها به صورت امانی در حال انجام است.

طول این مسیر ۲۱۰ کیلومتر است که با تکمیل آن، راه ارتباطی شمال به جنوب کوتاه و ایمنی رانندگان و مسافران بیشتر می شود.

محور دامغان ـ معلمان ـ جندق از کریدورهای مهم شمال ـ جنوب کشور است که استان سمنان را به استان اصفهان متصل می‌کند؛ این مسیر در مجموع تا معلمان ۱۱۵ کیلومتر و تا جندق نیز ۲۶۵ کیلومتر فاصله دارد.

وزیر راه و شهرسازی را در این سفر معاون حقوقی و پارلمانی، معاون راه روستایی٬ رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، استاندار سمنان، فرماندار٬ نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل راه و ترابری، مسکن و شهرسازی، پایانه ها و امور حمل و نقل استان سمنان همراهی کردند./

نظر شما