شناسهٔ خبر: 14902 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار سمنان مطرح کرد:

خدمات وزارت راه و شهرسازی با وجود تمام مشکلات ستودنی است / انجام ۳۰ کیلومتر طرح کریدور شمال به جنوب کشور در منطقه دامغان-معلمان

سمنان استاندار سمنان با بیان اینکه خدمات وزارت راه و شهرسازی در استان سمنان با وجود همه مشکلات ستودنی است گفت: یکی از خدمات ویژه و کارهای قابل ستایش راه و ترابری در استان سمنان، انجام ۳۰ کیلومتر طرح کریدور شمال به جنوب کشور در منطقه دامغان-معلمان است که می‌توان از این پروژه تحت عنوان یکی از مصادیق کار جهادی نام برد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا خباز، پیش از ظهر پنجشنبه در نشست بررسی پروژه های راه سازی شرق استان سمنان با حضور وزیر راه و شهرسازی، فرمانداران و همچنین مدیران بخش راه و ترابری شهرستان های شاهرود و میامی در محل اداره کل راه و ترابری استان سمنان در شاهرود، بیان داشت: سمنان، به دلیل همجواری با پایتخت، امروزه استان معین تهران محسوب می شود و از سوی دیگر قرار گرفتن در مسیر دو کریدور مهم کشور، بر اهمیت این استان می افزاید، لذا عنایت ویژه به حمل و نقل ریلی مدرن می تواند در کاهش بسیاری از هزینه ها، ارتقاء کیفیت خدمات و صرفه جویی در وقت و انرژی نقش بسزایی داشته باشد.

وی افزود: اگر بتوانیم راه آهن تهران-شاهرود را برقی کنیم، مسیر تردد بین دو شهر را به دو ساعت کاهش می دهیم و این مهم یعنی صرفه جویی فوق العاده در وقت و انرژی و همچنین فراهم آوردن بسترهای ویژه برای سرمایه گذاران بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی، گردشگری تا در نهایت شاهد توسعه شرق استان باشیم.

خدمات حوزه راه در استان سمنان ستودنی است

استاندار سمنان همچنین با بیان اینکه حدود ۶۰۰ کیلومتر از کریدور شرق به غرب کشور در استان سمنان وجود دارد، گفت: سمنان استانی وسیع با راه های طولانی و فاصله زیاد بین شهرهای کویری است که این عوامل نگهداری از راه ها را بسیار دشوار کرده است اما خوشبختانه بیشترین خدمات به مردم این دیار و زائران امام رضا(ع) توسط مجموعه راه و ترابری انجام می شود.

خباز بیان داشت: خدمات حوزه راه و شهرسازی در استان سمنان با وجود همه مشکلات ستودنی است چرا که این اداره در مرحله نخست امری در خور توجه به ویژه خدمت رسانی به زائران امام هشتم(ع) را انجام می دهند و در مرحله بعد، مهمترین خدمت رسان دستگاه های دولتی در استان هستند.

وی افزود: یکی از خدمات ویژه و کارهای قابل ستایش راه و ترابری در استان سمنان، انجام ۳۰ کیلومتر طرح کریدور شمال به جنوب کشور در منطقه دامغان-معلمان است که می توان از این پروژه تحت عنوان یکی از مصادیق کار جهادی نام برد.

راه های مواصلاتی استان سمنان اهمیت ویژه ای دارند

استاندار سمنان همچنین درباره اهمیت راه های مواصلاتی استان سمنان، گفت: این استان به دلیل قرار گیری محور حرم تا حرم سالانه میزبان بیش از ۲۰ میلیون زائر است که این مهم، ظرفیت عظیم را برای منطقه به وجود می آورد.

خباز همچنین ایجاد پتانسیل های ویژه برای استان سمنان را از دیگر اهمیت های راه های مواصلاتی استان دانست و توضیح داد: پس از موفقیت دولت در تصویب برجام، قطعا شاهد راه افتادن سیل سرمایه گذاران داخلی و خارجی به سوی استان های کشورمان هستیم و این راه های مواصلاتی، وجود کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور و همچنین ناوگان ریلی و هوایی از استان سمنان، به نوعی مقصد سرمایه گذاری مرکز ایران می سازد.

وی ادامه داد: وجود زیر ساخت هایی از قبیل راه در کنار صنایع، کشاورزی، گردشگری و ... می تواند در ایجاد رغبت برای سرمایه گذاران موثر باشد لیکن از وزیر راه و شهرسازی می خواهیم برای ارتقاء این ظرفیت ویژه در استان، برای اشاعه و ارتقاء سطح دسترسی بین استانی از طرق مختلف شامل راه، ناوگان ریلی، حمل و نقل پایانه ای، ترانزیت و سفر های هوایی استان سمنان را یاری رسانند.

جاده‌های استان سمنان با نشاط شوند

استاندار سمنان همچنین با بیان اینکه جاده های استان باید بانشاط باشند، گفت: بسیاری از سوانح رانندگی در استان به دلیل کویری بودن جاده، فاصله زیاد بین شهرها و عدم جذابیت جاده ها است که ایجاد جذابیت های بصری به ویژه در میانه راه دو پایتخت سیاسی و پایتخت معنوی که خستگی بر رانندگان مستولی می شود، ضروری به نظر می رسد.

خباز درباره نحوه بانشاط کردن جاده های استان سمنان توضیح داد: ایجاد واهه ها، ایستگاه های مختلف برای اقامه نماز و استراحت، امکانات اقامتی، تامین امنیت و ... می تواند در ایجاد حذابیت برای محورهای مواصلاتی استان سمنان موثر باشد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با این اقدامات جان حتی یکی از هموطنانمان را که عمدتا نیز زائران علی بن موسی الرضا(ع) هستند، نجات دهیم البته در این بین اقدامات بسیار خوبی نیز انجام شده است که جای قدردانی از مجموعه عوامل راهسازی استان دارد.

راه‌های شهرستان شاهرود نیازمند توجه

فرماندار شهرستان شاهرود نیز در این نشست، با اشاره به راه های مواصلاتی شاهرود که نیازمند توجه بیشتر مسئولان هستند، گفت: امروزه محور چاه جام، مسیر موصلاتی اصفهان به شاهرود و مشهد با مشکل روکش آسفالت و کم عرض بودن روبرو است و این مشکل برای محور طرود و معلمان نیز که با وجود حجم ترافیک بسیار زیاد، هنوز جاده روستایی محسوب می شود، وجود دارد.

سیدمحمدرضا هاشمی همچنین با اشاره به جاده عباس آباد-دستجرد در بیارجمند، بیان داشت: خوشبختانه این محور پس از کش و قوس های فراوان، با رفع مشکلات محیط زیستی در حال احداث است که تسریع در مراحل ساخت آن می تواند به ساکنان شهرستان میامی و شهر بیارجمند، همچنین زوار امام رضا(ع) در کوتاه تر شدن مسیر کمک کند.

وی افزود: یکی دیگر از راه های مواصلاتی شهرستان شاهرود که نیازمند توجه مسئولان است، محور آزادشهر-شاهرود و توسکستان به شاهرود است که این محورهای می توانند با تعریض و ایمن سازی رفت و آمد بسیاری از هموطنانمان را در این مسیرآسان سازد.

نظر شما