شناسهٔ خبر: 149030 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

اختلال در ترددهای دریایی شناورها در خلیج فارس و تنگه هرمز

موج دریای طوفانی هشدار دریایی خلیج فارس و تنگه هرمز از فردا تا اواخر وقت دوشنبه مواج و متلاطم می‌شود که این شرایط در ترددهای دریایی شناورهای سبک و نیمه سنگین اختلال ایجاد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد دریایی اعلام کرد: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج از بعدازظهر پنج‌شنبه تا اواخر وقت دوشنبه موجب افزایش سرعت وزش بیشینه باد تا محدوده ۲۸ نات در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس و تنگه هرمز می‌شود و افزایش بیشینه ارتفاع امواج بین ۱/۵ تا ۲ متر را به دنبال دارد.

منطقه اثر این سامانه روز پنج‌شنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر و روزهای جمعه، شنبه، یک‌شنبه و دوشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز خواهد بود.

خطر این سامانه غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی اعلام شده است.

افزایش ارتفاع اواج موجب اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک و نیمه سنگین و فعالیت‌های تفریحی و همچنین اختلال در فعالیت‌های فراساحل و سکوهای نفتی در فراساحل می‌شود.

ممنوعیت و محدودیت فعالیت‌های تفریحی، شنا، شیلاتی و تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و تفریحی، اتخاذ محدودیت و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های فراساحل و فعالیت‌های سکوهای نفتی توصیه شده است.