شناسهٔ خبر: 149033 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آسفالت ۵۰ کیلومتر راه در شهرستان اردل انجام شد

جلیل پور رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اردل گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۰ کیلومتر راه خاکی آسفالت شد که امیدواریم تا سال آینده هیچ راه خاکی در این شهرستان باقی نماند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری،) خیرالله جلیل‌پور صبح امروز در جلسه قرارگاه زمستانه با بیان اینکه حوزه راه‌ها در شهرستان اردل در دو بخش مرکزی و میانکوه به صورت مجزا مدیریت می‌شوند، گفت: در این شهرستان حدود ۴۷۲ کیلومتر راه شامل راه فرعی، اصلی، روستایی و خاکی، ۱۴ دستگاه پل بزرگ، ۴۲۱ دستگاه پل کوچک، ۴ دستگاه تونل بزرگ، ۵ راهدارخانه ثابت و ۲ باب راهدارخانه فصلی وجود دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اردل افزود: ۲۹دستگاه اعم از سبک، سنگین و گشت راهداری شامل ۱۴ تیغ جلو، ۷ دستگاه شن و نمک‌پاش و ... با ۳۵ نیروی پرسنل آماده خدمت رسانی هستند.

وی به عملکرد ۷ ماهه اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت اقداماتی از قبیل ذخیره‌سازی ۴۵۰ تن شن و نمک، ۶۰ کیلومتر خط‌کشی، ۷۰۰ کیلومتر تنظیم بستر، نصب ۱۶ هزار متر گاردخاکی، علف کنی به مساحت ۷۵۰ کیلومتر، بازگشایی محور صعب‌العبور دهدلی تا دره، ترانشه‌برداری در ۱۰ نقطه پرخطر، آشکارسازی پیچ‌های خطرناک، اصلاح نشست جاده با ۴۳۰ تن آسفالت، اصلاح یک هزار و ۲۵۰ عدد تابلو، ۳۵۰ متر طول عملیات سنگ چینی و اصلاح نقاط رانشی و ... انجام شده است.

جلیل‌پور بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۰ کیلومتر راه خاکی آسفالت شد که امیدواریم تا سال آینده هیچ راه خاکی در این شهرستان باقی نماند.

رئیس اداره راهداری شهرستان اردل در پایان گفت: این شهرستان برای ارائه عملکرد بهتر به ساخت سوله شن و نمک در بهشت‌آباد، لیرابی و گلشور ، ۷ دستگاه ماشین‌آلات استیجاری، یک دستگاه نمک پاش در راهدارخانه لیرابی، نصب گاردریل و نیوجرسی، ۳۰۰ کیلومتر خط‌کشی و ساماندهی ماشین‌آلات فرسوده نیازمند است.