شناسهٔ خبر: 149045 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

۴.۴ همت و ۱۹۵ میلیون یورو در سواحل مکران سرمایه‌گذاری شد/تخلیه‌ و بارگیری ۱۳۴ میلیون تن کالا در بنادر ایران

بندر نوشهر سرمایه‌گذاری ۴.۴ همتی و ۱۹۵ میلیون یورویی سازمان بنادر و دریانوردی در سواحل مکران، تخلیه‌ و بارگیری ۱۳۴ میلیون تن کالا در بنادر ایران، رشد ۳۳۶ درصدی صادرات کالا از بنادر مازندران طی هفت ماهه سال جاری، بخشی از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل دریایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

سرمایه‌گذاری ۴.۴ همتی و ۱۹۵ میلیون یورویی سازمان بنادر و دریانوردی در سواحل مکران

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام سرمایه‌گذاری ۴.۴ همتی و ۱۹۵ میلیون یورویی سازمان بنادر و دریانوردی در سواحل مکران، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی علاوه بر برنامه‌ریزی جهت توسعه بندر شهید بهشتی در چابهار، مقدمات لازم برای ایجاد بندر بزرگ (مجتمع بندری مکران) در منطقه کوه مبارک را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

تخلیه‌ و بارگیری ۱۳۴ میلیون تن کالا در بنادر ایران

بر اساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی، میزان تخلیه‌وبارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی هفت ماهه نخست سال جاری، معادل ۱۳۳ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۸۱۷ ثبت شد.

تخلیه ۱۱.۵ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور

بر اساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی، طی هفت ماهه نخست سال جاری، معادل ۱۱ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۳۸ تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده است.

رشد ۳۳۶ درصدی صادرات کالا از بنادر مازندران طی هفت ماهه سال جاری

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: عملکرد بنادر نوشهر و فریدونکنار در بخش صادرات کالا از آغاز سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۳۶ درصد رشد داشته است.

انجام بیش از ۷ هزار عملیات راهنمایی شبانه‌روزی کشتی‌ها در بنادر هرمزگان

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از انجام ۷ هزار و ۱۰ عملیات راهنمایی شبانه‌روزی کشتی‌ها در بنادر استان طی هفت ماه نخست سال با رعایت ایمنی کامل توسط راهنمایان، خبر داد.

سازمان بنادر و دریانوردی دستگاه برتر اجرایی کشور در حوزه پدافند غیر عامل

در دهمین همایش ملی پدافند غیرعامل که به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل با حضور مقامات لشگری و کشوری در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان دستگاه اجرایی برتر در حوزه پدافند غیرعامل برای دومین سال متوالی قدردانی کرد.

حمل‌ونقل ریلی در بندر شهید رجایی به ۲.۵ میلیون تن رسید

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، میزان تخلیه و بارگیری انواع کالا از طریق شبکه ریلی در بندر شهیدرجایی در هفت ماهه امسال را ۲.۵ میلیون تن اعلام کرد.

رشد ۸.۶ درصدی تخلیه‌ و بارگیری کالا در بنادر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از رشد ۸.۶ درصدی عملیات تخلیه‌ و بارگیری کالا در بنادر این استان طی نیمسال نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: میزان عملیات تخلیه‌ و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی طی ۶ ماه نخست سال جاری معادل ۳۲ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۱۴۲ تن بود.

رشد ۳۶ درصدی تخلیه‌وبارگیری کالا در بنادر استان گیلان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از رشد ۳۶ درصدی عملیات تخلیه‌ و بارگیری کالا در بنادر استان طی ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: میزان عملیات تخلیه‌ و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی طی مدت مذکور، معادل یک میلیون و ۴۱۶ هزار و ۹۰ تن کالا بود.

برگزاری هم‌زمان رزمایش پدافند غیرعامل در بنادر نوشهر و فریدونکنار

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از برگزاری رزمایش استانی پدافند غیرعامل به منظور مقابله با بحران‌های احتمالی به صورت هم‌زمان در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر و بندر فریدونکنار خبر داد.

پهلوگیری یک فروند کشتی پهن‌پیکر ۸۳ هزار تُنی در بندر امام خمینی(ره)

سرپرست معاون اموربندری و اقتصادی اداره کل بنادرودریانوردی خوزستان از پهلوگیری و آغاز عمیات تخلیه یک فروند کشتی پهن‌پیکر حامل ۸۳ هزار تن، ذرت در اسکله‌های اختصاصی منطقه ویژه بندر امام خمینی (ره) خبر داد.