شناسهٔ خبر: 149047 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عملیات روکش آسفالت راه روستایی عباس آباد شهرستان بهشهر

مازندران سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بهشهر از بهره برداری از عملیات روکش آسفالت راه روستایی عباس آباد شهرستان بهشهر به طول یک کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، حمید محمدی سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بهشهر  گفت: راه روستایی به عنوان قسمتی از توسعه روستایی، یکی از فعالیت‌ها این اداره را تشکیل می‌دهد که شامل حفظ و نگهداری راه‌های روستایی اعم از ترمیم و لکه‌گیری آسفالت، خط‌کشی راه‌های آسفالته، نصب علائم، شانه‌سازی و پاک‌سازی حریم راه‌های روستایی و … است. 

وی با اشاره به اهمیت زیرساخت جاده‌ای مناسب در کاهش خسارات مالی و جانی از سویی و حمل و نقل تولیدات کشاورزی از سوی دیگر ابراز امیدواری کرد: موثرترین شرایط برای حمل و نقل آرام و ایمن، داشتن یک رویه سالم راه همراه با نصب علائم ایمنی لازم بوده تا بتوان با خیالی آسوده تردد کرد. 

محمدی در ادامه به اقدامات ایمن‌سازی این اداره در سطح محورهای تحت پوشش خود اشاره و تصریح کرد: اقدامات ایمن‌سازی از قیبل تامین روشنایی و رفع خاموشی، پاکسازی و زیباسازی حریم راه‌ها، شانه‌سازی، رنگ‌آمیزی پایه‌های تابلو و نرده‌های پل، آشکارسازی نقاط پر تصادف، نصب انواع علائم اخطاری قوس، مسیرنما و خطر نما، تعمیر و بازسازی و نصب گاردریل، ساماندهی و افزایش اثر بخشی علایم در طول محورها تنها بخشی از اقدامات ایمن‌سازی این اداره است. 

 وی در خاتمه با اشاره به میزان بالای نزولات جوی در استان افزود: با توجه به شرایط جوی و بارش باران و برف، کیفیت رویه آسفالت معمولا زودتر از موعد مقرر کاهش می یابد و شاهد آسیب آسفالت هستیم.