شناسهٔ خبر: 149065 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

با مشارکت پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برگزار می‌شود؛

همایش ملی کشورداری و پایداری سرزمین در ایران سده پانزدهم

ع پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با مشارکت پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور «همایش ملی کشورداری و پایداری سرزمین در ایران سده پانزدهم» برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، دانشکده علوم جغرافیایی دانشگاه خوارزمی با مشارکت پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و سایر نهادها و دانشگاه‌های مرتبط، همایش ملی کشورداری و پایداری سرزمین در ایران سده پانزدهم را برگزار می‌کند. 

از محورهای مهم این همایش می‌توان به کشورداری و حقوق محیط زیست و منابع طبیعی، الگوی مطلوب کشورداری و پایداری سرزمینی، کشورداری و پایداری محیطی-بوم شناختی، کشورداری و پایداری اجتماعی، کشورداری و پایداری اقتصادی، کشورداری و پایداری کالبدی-فضایی، کشورداری، فناوری‌های نو و پایداری سرزمین، کشورداری و بحران هیدروپلتیک، کشورداری و امنیت زیستی و امنیت زیست محیطی، کشورداری و توسعه پایدار گردشگری، کشورداری و بازتاب تغییرات اقلیمی در امنیت آبی و امنیت غذایی و آسیب‌شناسی الگوی کشورداری مبتنی بر پایداری سرزمینی اشاره کرد. 

از حامیان و مشارکت کنندگان این همایش ملی می‌توان به وزارت امورخارجه، وزارت نیرو، وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان مدیریت بحران کشور، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، پژوهشکده مطالعات راهبردی، پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، دانشگاه تهران، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه حکیم سبزواری و انجمن ژئوپلتیک ایران اشاره کرد. 

بر اساس اعلام دبیرخانه همایش ملی کشورداری و پایداری سرزمین در ایران سده پانزدهم، این همایش در روز چهارشنبه ۸ آذرماه ۱۴۰۲ در سالن ابوریحان دانشکده علوم جغرافیایی دانشگاه خوارزمی واقع در خیابان انقلاب اسلامی، خیابان شهید مفتح جنوبی برگزار می‌گردد و علاقمندان می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۱۵ آبان ماه سال جاری آثار و مقالات خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند. 

شایان ذکر است، طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده قرار است، پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور نشست‌های تخصصی با موضوعات تغییرات اقلیمی این همایش را برگزار کند.