شناسهٔ خبر: 149066 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

استفاده از قیرهای اصلاح شده به زودی در جاده‌ها/۱۵۰۰ دستگاه ون، مینی‌بوس و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی افزوده می‌شود

ببینید | افتتاح پانزدهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین آلات با حضور وزیر راه و شهرسازی استفاده از قیرهای اصلاح شده به زودی در جاده‌ها، افزودن ۱۵۰۰ دستگاه ون، مینی‌بوس و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی، برگزاری همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات، بخشی از مهمترین اخبار حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

به زودی قیرهای اصلاح شده در جاده‌ها استفاده می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه باید تغییر تکنولوژی تولید قیر را در دستور کار قرار بدهیم اعلام کرد: به زودی قیرهای اصلاح شده در مدار عملیات راهسازی و راهداری قرار می‌گیرد.

لزوم به ‌کارگیری فناوری های نوین در تولید قیر و ساخت آسفالت

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تغییر الگو در استفاده از شیوه‌های سنتی و به‌کارگیری فناوری های جدید، بر افزایش کیفیت قیر و آسفالت تأکید کرد و گفت: کیفیت معابر و راه‌ها مستلزم به‌کارگیری تکنولوژی نوین است.

ضرورت به‌کارگیری پیمانکاران دارای گواهینامه فنی در پروژه‌های راهسازی

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه اخذ گواهینامه فنی برای پیمانکاران در حوزه راهسازی ضروری است، گفت: ادارات کل راه و شهرسازی باید در ارزیابی کیفی افرادی که در مناقصه‌ حضور دارند موضوع داشتن گواهی صلاحیت حرفه‌ای را مدنظر قرار بدهند.

رونق پروژه‌های عمرانی با تخصیص ۵۰ میلیون تن قیر توسط بخش خصوصی

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: از تیرماه تاکنون، بخش خصوصی حدود ۵۰ میلیون تن قیر در اختیار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل قرار داده است و این اقدام سبب شده تا پروژه‌های عمرانی رونق داشته باشند.

۱۵۰۰ دستگاه ون، مینی‌بوس و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی افزوده می‌شود

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام تفاهم با شرکت‌های خودروسازی برای تولید و تحویل ۳۵۰۰ دستگاه انواع خودرو در بخش مسافری، گفت: در صدد هستیم تا پایان امسال ۱۵۰۰ دستگاه ون، مینی‌بوس و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی‌ افزوده شود.

طی برنامه پنج ساله به سالی ۱۵ میلیون تن آسفالت نیاز داریم

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: برای بهبود وضعیت راه‌ها نیاز است تا طی ۵ سال و سالانه ۱۰ تا ۱۵ میلیون تن آسفالت در راه‌های کشور صرف شود تا به وضعیت مطلوب در راه‌های کشور دست یابیم.

عمر مفید آسفالت در کشور افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با تاکید بر اینکه افزایش عمر مفید آسفالت مطابق با استاندارد جهانی در برنامه است، گفت: با افزایش عمر مفید آسفالت باید به سمتی برویم که تضمین کیفیت سرلوحه اقدامات فنی باشد.

روکش و بازسازی ۲۵ هزار کیلومتر جاده از محل منابع قیر در سال مالی گذشته

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با بیان هزینه‌های نگهداری راه‌های کشور و اشاره به تأمین منابع از مجرای تهاتر گفت: حداکثر نظارت صورت می‌گیرد و یکی از مصادیق توسعه نظارت، هوشمند سازی ناوگان حمل و نقل است که در حال انجام است.

حمل رایگان بار برای کمک‌ به زلزله‌زدگان افغانستان

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی از حمل رایگان بار برای کمک‌ به زلزله‌زدگان افغانستان توسط شرکت کنسرسیوم  توسعه ریلی افغانستان که از اعضای موثر انجمن خیرین راه و ترابریاست، خبر داد.