شناسهٔ خبر: 149114 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آمار تردد در ۷ ماه سال جاری اعلام شد

ثبت حدود ۱۸ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی جنوب سیستان و بلوچستان

تردد رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان از ثبت حدود ۱۸ میلیون تردد توسط سامانه‌های ترددشمار آنلاین منصوب در راه‌های جنوب استان در آمار تردد در ۷ ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، علیرضا یارمحمدی با اشاره به تحلیل آمار تردد در ۷ ماه سال جاری اظهار کرد: در این بازه زمانی ۱۷ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۵۸ تردد در جاده‌های جنوب استان توسط سامانه‌های ترددشمار برخط ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از این میزان تردد، ۸۷ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک و ۱۳ درصد وسایل نقلیه سنگین بوده است.

یار محمدی عنوان کرد: پر تردد ترین محور های حوزه جنوب استان به ترتیب محورهای ایرانشهر به بمپور و بالعکس، نیکشهر(سه راهی نیکشهر) و چابهار (منطقه آزاد چابهار) است.

این مقام مسئول یادآور شد: براساس اطلاعات ثبت شده از وسایل نقلیه جنوب سیستان و بلوچستان در سامانه های پلاک‌خوان سایر استان‌ها، بیشترین سهم مقاصد سفر خودروهای جنوب استان در این بازه زمانی به ترتیب استان های خراسان رضوی، کرمان و یزد بوده است.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به افزایش ۳۹ درصدی میزان پاسخگویی کارشناسان مرکز به تماس های سامانه ۱۴۱ یادآور شد: پایگاه گویای اطلاع‌رسانی ۱۴۱ به طور ۲۴ ساعته با حضور کارشناسان مرکز، آماده پاسخگویی به مسافران و رانندگان است.