شناسهٔ خبر: 149134 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهسازی ۷۰ کیلومتر از محورهای روستایی شهرستان خرم آباد

بهسازی راه روستایی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خرم آباد گفت: طی هفت ماهه نخست سال جاری بهسازی ۷۰ کیلومتر از محورهای روستایی این شهرستان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، غلام خورشیدوند رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خرم آباد به عملکرد این اداره در هفت ماهه نخست سال جاری اشاره داشت و اظهار کرد: در این مدت بهسازی ۷۰ کیلومتر از محورهای روستایی، روکش آسفالت ۱۲ کیلومتر از راههای اصلی و ۱۸ کیلومتر روکش آسفالت محور های روستایی این شهرستان انجام شده است.

وی ادامه داد: تنقیه و لایروبی ۵۵ دستگاه پل‌ در محور اصلی فرعی و روستایی، ۴۵۰ تن لکه‌گیری و چاله گیری، ریزش برداری و پاکسازی محورها با حجم ۳هزار و ۵۰۰ مترمکعب، تیغ زنی و تسطیح محورهای روستایی به طول ۱۰۰ کیلومتر و ایجاد ۵ کیلومتر هره خاکی را به‌عنوان‌ بخشی دیگری از اقدامات هفت ماهه در حوزه راهداری برشمرد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خرم آباد عنوان کرد: رفع ۴ نقطه‌ی حادثه خیز، ۲۵ کیلومتر شانه سازی، ۱۵۰ کیلومتر قنو زنی و ایجاد کانال، خاکبرداری۲۰ هزار مترمکعب، تعمیر و مرمت ۶ دستگاه پل آسیب دیده و ساخت و احداث ۵ دستگاه پل و آبرو  بخش دیگری از اقدامات شاخص طی هفت ماهه ۱۴۰۲ در شهرستان خرم آباد می باشد.

 خورشیدوند بیان کرد: خط کشی ۴۲۰ کیلومتر، نصب ۷۲۰ استوانه ایمنی، نصب ۶۵۰ تابلو و علائم ایمنی هشدار دهنده، نصب ۱۵۰ عدد چشم گربه ای، نصب ۳۷ سرعتکاه، تولید و نصب ۲۰ فلش بتنی، نصب ۱۵۲ عدد بشکه ایمنی، ۶۱۰ مورد اخطار به متجاوزان حریم راه از دیگر اقدامات شاخص در حوزه ایمنی و حریم می باشد.

وی به عملکرد این اداره در حوزه حمل و نقل اشاره کرد و افزود: در این مدت، کنترل‌ دروازه‌ای ۲هزار و ۱۰۰ دستگاه انواع ناوگان حمل و نقل کالا، ۲۷ گشت مشترک با پلیس و ۳۵۸ دستگاه ناوگان متخلف به کمیسیون های مربوط معرفی شده است.