شناسهٔ خبر: 149163 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر خبر داد:

آموزش های ایمنی عبور و مرور به ۵۰۰ دانش آموز بوشهر

35 مدرسه حاشیه راه‌های بوشهر ایمن‌سازی شد رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از آموزش مبانی ایمنی عبورومرور از جاده به ۵۰۰ دانش آموز استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از آموزش مبانی ایمنی عبورومرور از جاده به ۵۰۰ دانش آموز استان خبر داد.
بابک کاوه ئیان با اشاره به اهمیت آموزش مباحث ترافیکی و ایمنی جاده‌ای اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، دوره‌های آموزشی در ۱۰ مدرسه و کارگاه صنعتی واقع در حاشیه راههای استان بوشهر با بهره‌گیری از کارشناسان ایمنی و ترافیک این اداره کل و کارشناسان ترافیک پلیس راه استان برگزار شده است.
وی افزود: در این دوره‌ ها ۵۰۰نفر از دانش آموزان و ۱۰۰ نفر از کارگران مناطق صنعتی تحت آموزش مباحث ایمنی و ترافیک قرار گرفته اند.
کاوه ئیان افزود: این آموزش ها در طول سال تحصیلی ادامه خواهد یافت و در راستای ترویج و فرهنگ‌سازیِ رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، بسته‌های آموزشی در قالب لوازم‌التحریر ،کاور گذربان مدرسه، بادگیر و برچسب های شبرنگ ،کلاه ایمنی و غیره اهدا خواهد شد.
وی هدف از اقدامات فرهنگی را آشنایی بیشتر مردم با مباحث ترافیکی و رانندگی به منظور کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن عنوان کرد.
رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر همچنین از رشد ۸ درصدی پروانه های ترافیکی صادره در استان نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: از ابتدای امسال ۲ هزار و ۳۵۶ پروانه عبور ترافیکی در استان صادر شده است.
وی گفت: پروانه عبور بارهای ترافیکی مربوط به آن دسته از بارهایی است که از نظر ابعادی یعنی طول، عرض، ارتفاع و وزن بیش از مقادیر بارهای عادی بوده و تردد آنها دارای ضوابط خاصی است که برای تردد در جاده‌ها بایستی مجوز از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داشته باشند.
کاوه ئیان بیان کرد: هدف از صدور پروانه عبور ترافیکی، ایمنی تردد و حفاظت از جاده و ابنیه فنی راه‌ها و جلوگیری از بروز اختلال در تردد سایر وسایل نقلیه می باشد.
وی درباره سایر اقدامات این اداره از ابتدای سالجاری یادآور شد: ثبت ۹ هزار و ۶۵۶ مراجعه وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی استان‌، کشف ۴۹۸ تن تخلفات اضافه تناژ و ارسال ۴۸ فقره تخلفات ناوگان یا رانندگان حامل بار به کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ انجام شده است.