شناسهٔ خبر: 149164 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

افتتاح ۱۲ کیلومتر از محور چهارخطه بیجار-دیواندره و تقاطع سه‌راهی مریوان

وزیر تقاطع غیر همسطح مریوان و ۱۲ کیلومتر محور چهار خطه بیجار_ دیواندره در استان کردستان با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در اولین روز سفر خود به استان کردستان غروب پنجشنبه ۱۱ آبان ماه تقاطع غیر همسطح سه‌راهی مریوان را به بهره‌برداری رساند.

این تقاطع در مسیر سقز_ مریوان_ سنندج قرار دارد و با بهره‌برداری از آن، یکی از نقاط حادثه‌خیز استان اصلاح و ایمن می‌شود. ارزش این پروژه ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد شده و بهره‌برداری از آن عبور و مرور را آسان‌ و کم خطر می‌کند.

این تقاطع غیر همسطح از فردا زیر بار ترافیک می‌رود.

همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی ۱۲ کیلومتر از محور چهار خطه بیجار_ دیواندره افتتاح شد.

این مسیر به طول ۵۵ کیلومتر از جمله مسیرهای مهم استان کردستان در هدایت ترافیک استان های شمال و مرکز کشور به سمت شهرهای مرزی بانه، مریوان و مرزهای باشماق و سیرانبند است.

پروژه چهار خطه محور بیجار_ دیواندره در چهار قطعه به طول ۱۹.۵ کیلومتر در دست اجرا بود که از این میزان ۱۲ کیلیومتر به اتمام و بهره برداری رسید.

کاهش هزینه های استهلاک، کاهش مصرف سوخت و صرفه جویی در زمان، افزایش ایمنی تردد و کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن و ارتقا شاخص های برخورداری از راه مناسب و بزرگراهی در استان کردستان از اهداف اجرای پروژه چهار خطه محور بیجار_ دیواندره است.

استان کردستان حدود ۸ هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.