شناسهٔ خبر: 149198 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برگزار شد؛

رزمایش رفع انسداد جاده ای در خراسان شمالی

پدافند رزمایش رفع انسداد جاده ای در خراسان شمالی، به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، پنجشنبه ۱۱ آبان ماه در مسیل قره سیلاب (شهرستان های بجنورد و مانه و سملقان) با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در این مراسم گفت: در این رزمایش فرض کردیم، پل منطقه قره سیلاب توسط دشمن و یا وقوع سیلاب، تخریب و مسیر جاده مسدود شده است و طبق اعلام مردمی و سامانه گویای ۱۴۱ این اداره کل به سرعت برای برقراری ترافیک، پل موقت اجرا و انسداد جاده را برطرف کنیم.

مشتری افزود: بارها با چنین موارد بحرانی با وقوع سیلاب ها و رانش ها مواجه شده ایم که در اثر آن جاده های اصلی و شریانی مسدود شده است و به سرعت وارد عمل شده و مسیر را بازگشایی کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: راهداری استان در مواقع بحرانی، آمادگی همیشگی دارد ولی اجرای این رزمایش، محک زدن خودمان است تا در کمترین زمان، انسداد جاده ای را رفع کنیم.

این مسئول افزود: باید همیشه آمادگی داشته باشیم تا قبل از وقوع بحران، با روش های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری از وارد شدن خسارت جلوگیری کنیم.

مشتری بر اهمیت پدافند غیرعامل تاکید کرد و افزود: باید راه های جایگزین (پدافندی)، محل استقرار ماشین آلات و مسائل نرم افزاری و سخت افزاری به گونه ای باشد تا در موارد بحرانی در سریعترین زمان ممکن بتوان با هر گونه مسائل مقابله کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان شمالی نیز رزمایش اجرا شده را دو منظوره و در حوزه های پدافند و بحران دانست و گفت: تمام تلاش ها در حوزه پدافند و مدیریت بحران این است که خود را در الزامات و ملاحظات از نظر پیشگیری و پاسخ دادن به بحران آماده کنیم.

طاهر رستمی اضافه کرد: سطح آمادگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در بحران های مختلف جهادی است و در دقایق اول حضور دارد.