شناسهٔ خبر: 149234 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

عضو هیات مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل خبر داد:

تکمیل و بهره‌برداری از ۴۳۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در ۷ ماهه سال‌جاری

محمدرضا کدخدازاده معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اعلام اینکه ۴۳۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی از برنامه ۷۵۰کیلومتری امسال بهره‌برداری شد، گفت: تکمیل قسمت‌هایی از کریدور جنوب (از شلمچه تا گواتر)، بخش‌هایی از کریدور غرب ( بندر امام (ره) تا مرز بازرگان) در برنامه است.

محمدرضا کدخدازاده معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل  در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص تکمیل کریدورهای مهمی که در شرق- غرب و شمال-جنوب در برنامه شرکت ساخت برای امسال قرار دارد، توضیح داد: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در برنامه سال جاری تکمیل برخی از کریدورهای مهم بزرگراهی، آزادراهی و همچنین تبدیل راه‌های فرعی به اصلی را در برنامه دارد که بخشی از آنها اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده است. همچنین این شرکت تکمیل برخی گلوگاه‌های شریانی مهم که تنها بخشی کوچکی از مسیر طولانی تکمیل شده را شامل می‌شود در برنامه دارد.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با یادآوری تکمیل و بهره‌برداری از محورهای مهمی از جمله آزادراه شیراز-ایزدخواست به طول ۲۱۲ کیلومتر و محور پاتاوه-دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر، افزود: در برنامه امسال شرکت ساخت تکمیل قسمت‌هایی از کریدور جنوب (از شلمچه تا گواتر) ، بخش‌هایی از کریدور غرب ( بندر امام (ره) تا مرز بازرگان) در برنامه است.

۴۳۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی از برنامه ۷۵۰کیلومتری امسال بهره‌برداری شد

کدخدازاده گفت: در برنامه امسال تکمیل ٧۵٠ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در برنامه بود که بخشی از آن به طول حدود ۴٣٠ کیلومتر انجام شده است.

این مقام مسئول در بیان جزییات بخشی از محورهای با اولویت که در برنامه ساخت است، توضیح داد: تکمیل ۲۰ کیلومتر باقیمانده از محور ١٨٠ کیلومتری میانه-میاندوآب ، محور قزوین-الموت به طول ۶۲ کیلومتر، از مهمترین برنامه هایی است که در شرکت ساخت در برنامه تکمیل قرار دارد.

وی ادامه داد: تکمیل پروژه‌های گلوگاهی از جمله ۷ کیلومتر باقیمانده محور چهارخطه تهران-اهواز - بندر امام(ره) در منطقه توره تا بروجرد ، تکمیل محور داران-درود به طول ٣٠ کیلومتر که استان اصفهان را به استان لرستان و خوزستان متصل می کند،  و تکمیل ۱۵ کیلومتر باقیمانده و پل‌های محور اهواز- چذابه در برنامه است.