شناسهٔ خبر: 149236 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل فرودگاه بین المللی لارستان خبر داد؛

رشد ۳۰ درصدی پروازهای فرودگاه بین المللی لارستان در نیمه اول ۱۴۰۲

امین اله صولتی مدیر کل فرودگاه بین المللی لارستان از رشد ۳۰ درصدی پروازهای فرودگاه بین المللی لارستان در نیمه اول ۱۴۰۲نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: از فروردین تا شهریور ۱۴۰۲ تعداد ۶۸۵ پرواز در فرودگاه لارستان انجام شده است که این فرودگاه نسبت به مدت مشابه سال قبل، در نشست و برخاست هواپیماها ۳۰ درصد، جابه‌جایی مسافر ۲۰ درصد و در ارسال و پذیرش بار ۳۲ درصد افزایش داشته است.

امین اله صولتی مدیر کل فرودگاه بین المللی لارستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: به دنبال افزایش پروازهای داخلی و برقراری مجدد پروازهای بین المللی توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی هستیم و نسبت به سال گذشته ۳۰درصد افزایش پرواز داشته ایم.

صولتی از افزایش ۳۰ درصدی پروازها در نیمه اول سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته در فرودگاه لارستان خبر داد و گفت: در این مدت۶۱ هزار و ۸۰۱ هزار مسافر از فرودگاه لارستان اعزام و پذیرش شدند.

 مدیر کل فرودگاه بین المللی لارستان با اعلام این خبر اظهار کرد: از فروردین تا شهریور ۱۴۰۲ تعداد ۶۸۵ پرواز در فرودگاه لارستان انجام شده است که نسبت به ۶ ماهه سال گذشته، با ۳۰ درصد افزایش روبرو بوده ایم.

وی ضمن مقایسه آمار سال جاری با مدت مشابه سال گذشته خاطرنشان کرد: نشست و برخاست هواپیماها ۳۰ درصد، جابه‌جایی مسافر ۲۰ درصد و در ارسال و پذیرش بار ۳۲ درصد افزایش داشته است. صولتی این عملکرد مطلوب را ناشی از افزایش پروازهای خارجی با حضور شرکت‌های خارجی و استقرار باجه ارزی مسافری در محل فرودگاه و همچنین تغییر نوع پروازهای شرکت‌های هواپیمایی فعال در این فرودگاه از فوکر ۱۰۰ به ایرباس ۳۱۹ عنوان کرد.

این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد: به دنبال افزایش پروازهای داخلی و برقراری مجدد پروازهای بین المللی توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی هستیم.

گفتنی است فرودگاه بین‌المللی آیت الله آیت الهی لارستان با گستره ۳۰۰ هکتاری، پس از فرودگاه مهرآباد تهران مشهد تبریز شیراز پنجمین فرودگاه پرترافیک در پروازهای خارجی کشور است.