شناسهٔ خبر: 149252 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۷ماهه گذشته انجام شده است:

اجرای بیش از ۹۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی شهرستان اردبیل

انزلی آسفالت رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل گفت:بیش از ۹۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان اردبیل در ۷ ماهه گذشته روکش آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،بهرام خیاوی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل در بازدید از محور اردبیل-خلخال با بیان اینکه در مدت یاد شده  ۸۱۰ کیلومتر ازکانال های طرفین راه اصلاح وبازسازی شده گفت:در این مدت راهداران ۱۸۶ هزار متر مربع عملیات لکه گیری و رفع چاله انجام داده اند.

وی با اشاره بعه اینکه در ۷ ماهه گذشته  ۱۳ هزار متر مکعب از شانه راهها و راههای شنی شن ریزی شده تصریح کرد:در مدت یاد شده راهداران ۸۸ هزار و۵۰۰ متر مربع قشر رگلاژی اجرا کرده اند.

 رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل در این مدت از تسطیح و رگلاژ۳ هزار و۷۰۰ کیلومتراز حریم راه اصلی ،جاده شنی و خاکی این شهرستان خبرداد و خاطرنشان شد: در ۷ ماهه گذشته راهداران ۲ هزار و۶۲۰ متر ازراههای آسفالته را درزگیری کرده اند.

خیاوی  با اشاره به اینکه در مدت یاد شده جهت ارتقای ایمنی راهها ۲۰۸کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان اردبیل خط کشی شده بیان کرد:راهداران از ۸۰ کیلومتر سیستم روشنایی موجود راه نگهداری کرده اند.

وی در این مدت اصلاح ۳۹۸ کیلومتراز شیب شیروانی راهها را یادآور شدو اظهار کرد : راهداران در دماغه ها و نقاط پربرخورد ۶۳۳ عدد دپوی خاکی و ۱۰۰عدد استوانه ایمنی نصب کرده اند.

 رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل با بیان اینکه در ۷ ماهه گذشته ۳۷۹ کیلومتر از افتادگی شانه راه اصلاح و رفع شده ادامه داد:در مدت یاد شده راهداران ۳۸ عدد از راههای دسترسی غیرمجاز را انسداد و ۱۴ عدد از رمپ های ورودی و خروجی شهرستان را ایمن سازی کرده اند.

خیاوی تنقیه و لایروبی ۳۵ دستگاه از پل ها ،تعمیرات ۵ دستگاه ابنیه فنی و پلها ،زهکشی و دریواسیون پلهای بزرگ به حجم ۵۰۲۷۰ مترمکعب، ۴۴۰۰ متر مکعب عملیات ریزش برداری، تهیه و نصب ۲۱۰عدد بازتاب،ارتقای ۶۰ متر حفاظ انجام شده(نیوجرسی مفصلی) ، تعمیر ۶۰۶ شاخه گاردریل های آسیب دیده و تهیه و نصب ۸ عدد چراغ چشمک زن را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۷ ماهه گذشته برشمرد.

وی افزود:در مدت یاد شده راهداران بیش از ۱۳ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری و اصلاح پیچها انجام داده اند.