شناسهٔ خبر: 149275 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرآزمایشگاه فنی و مکانیک خاک همدان خبر داد:

انجام ۳۵۴ هزار مورد آزمایش فنی و تخصصی برای ارتقای کیفی پروژه راه‌آهن همدان- سنندج

احمد وکیلی مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان همدان گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان در راستای اهداف دولت سیزدهم با ثبت رکورد ۳۵۴ هزار مورد آزمایش فنی و مکانیک خاک در عملیات احداث پروژه راه آهن همدان- سنندج ، موفق شد ضمن ارتقاء کیفی، سهم به سزایی در آماده‌سازی و افتتاح این پروژه مهم ریلی در کشور داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، ایوب وکیلی مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان همدان گفت: در راستای ارائه خدامات مطلوب به پروژه‌های ملی و استانی، این آزمایشگاه با بهره‌مندی نیروهای خبره فنی و مهندسی و استقرار واحدهای آزمایشگاه تخصصی و تجهیزات منحصربفرد در طول پروژه موفق شد نقش تاثیرگذاری در ارتقاء کیفی، افزایش طول عمر مفید و کاهش هزینه‌های پروژه راه آهن همدان- سنندج در محدوده این استان داشته باشد.

وکیلی افزود: این آزمایشگاه با انجام ۳۴۶ هزار و ۷۸۳ مورد آزمایش عملیات خاکی، ۳ هزارو ۷۳۵ مورد آزمایش عملیات بتنی، انجام یک هزار و ۶۳۶ مورد آزمایش مربوط به مطالعات ژئوتکنیک، ۱۷ طرح اختلاط بتن و آسفالت شامل ۲۹۰ آزمایش، ۱۵۲ مورد آزمایش مکانیک خاک و سنگ،۶۹۰ مورد آزمایش میلگرد، یک هزار و ۱۶۰ مورد آزمایش میلگرد و ۶۵ مورد اکیپ روز تست‌های جوش و غیرمخرب را برای ارتقاء کیفیت این پروژه‌ ملی اجرا کرده است. 

وی از بهره برداری پروژه راه آهن همدان- سنندج در سفر اخیر رئیس جمهور به استان کردستان خبر داد و گفت: این خط راه آهن به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های ملی کشور است که به طول ۴۰۲ کیلومتر است که پیش از این ۲۵۱ کیلومتر آن از تهران تا همدان بهره‌برداری شده و در این مسیر ۱۸ ایستگاه وجود دارد که ۱۱ ایستگاه بین تهران تا همدان و هفت ایستگاه نیز در مسیر همدان تا سنندج قرار دارد که ۱۵۱ کیلومتر شامل بخش دوم این مسیر از همدان تا سنندج در سفر اخیر دکتر سیدابراهیم رئیسی ریاست محترم جمهور  به استان کردستان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان همدان تصریح کرد:  ۴ ایستگاه در استان همدان است که پس از عبور از حوالی شهرهای بهار، لالجین، صالح‌آباد و قروه در گردنه صلوات‌آباد به سنندج می‌رسد که حدود ۶۴  کیلومتر آن حد میان استان همدان تا استان کردستان است.

وکیلی گفت: از مزایای بهره‌برداری از این خط ریلی می‌توان به کاهش تصادفات جاده‌ای، تسهیل سفر، توسعه صنعت گردشگری، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، اشتغالزایی و کاهش مصرف سوخت اشاره کرد.