شناسهٔ خبر: 149324 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

افزایش ۴۷ درصدی بارگیری سیمان صادراتی در راه‌آهن شرق

راه آهن شرق مدیر کل راه‌آهن شرق از افزایش ۴۷ درصدی بارگیری سیمان صادراتی در این راه‌آهن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی حکامی قاسمی مدیر کل راه‌آهن شرق در نشست هم اندیشی با مدیرعامل یک شرکت سیمانی درباره راهکارهای افزایش حمل ریلی سیمان، با اشاره به ثبت رکورد جدید بارگیری سیمان از ایستگاه تربت حیدریه گفت؛ در ۸ ماهه سال جاری ۱۴۷ هزار و ۳۱۲ تن سیمان صادراتی از راه آهن شرق به مقصد ترکمنستان بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۰۰ هزار و ۲۳۳ تن بوده ۴۷ درصد افزایش تناژ بارگیری را شاهد هستیم.

وی بیان کرد: این شرکت سیمان، از مشتریان قدیمی راه آهن شرق است و با توجه به ارز آوری تولیدات این شرکت برای کشور و همچنین افزایش عملکرد راه آهن شرق در بحث صادرات، موضوعات و مباحث مدیران این شرکت به صورت ویژه، در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

در پایان این جلسه و با اهداء لوح تقدیری توسط مدیر عامل شرکت سیمان زاوه تربت، از همکاری خوب و صمیمانه، همراه با تلاش و جدیت مدیر کل راه آهن شرق در سال جاری که موجب افزایش توان صادراتی این شرکت از طریق ناوگان ریلی شده است قدردانی شد.

لازم به ذکر است در این نشست هم اندیشی تعدادی از مسئولین مرتبط از اداره کل راه آهن شرق و شرکت سیمان زاوه که در این جلسه نیز حضور داشتند به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.