شناسهٔ خبر: 149352 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ارتقا محور ایلام ملکشاهی درچند نقطه در حال اجرا و مناقصه است

محور ایلام- مهران.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از آغاز عملیات تکمیلی تقاطع غیر همسطح ملکشاهی و اجرای چهار خطه ایلام تا این تقاطع خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان ایلام، فرشاد دوستی در بازدید بهرام نیا استاندار ایلام از تقاطع غیر همسطح ملکشاهی گفت: عملیات چهار خطه ایلام تا تقاطع ملکشاهی (محور ایلام_ بدره_ دره شهر) توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناههای حمل و نقل کشور در حال اجرا است و عملیات تکمیلی تقاطع غیر همسطح ملکشاهی نیز آغاز شده است، ضمن اینکه در حال برگزاری مناقصه تکمیل چهار خطه ورودی شهر ارکواز ملکشاهی برای چندمین بار هستیم. 

 مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در این بازدید افزود: پل رو گذر تقاطع غیر همسطح ملکشاهی با دو دهانه ۱۹ متری قبلا تکمیل شده، عمده عملیات خاکبرداری و خاکریزی رمپهای ورودی و خروجی طرح و همچنین احداث دیوار بتونی ترانشه‌ها به انجام رسیده، ظرف چند روز آینده با مساعد شدن شرایط جوی آسفالت مسیر سمت ملکشاهی این تقاطع تکمیل خواهد شد و این مسیر زیر بار ترافیک قرار می‌گیرد. و سپس عملیات خاکبرداری مسیر سمت بدره و دره شهر این تقاطع اجرا می‌شود. 

فرشاد دوستی با اشاره به قرارداد ۲۰ میلیارد تومانی تکمیل تقاطع غیر همسطح ملکشاهی و همچنین قرار داد ۶ و نیم میلیاردی بیس و آسفالت رمپ سمت ایلام این تقاطع گفت: حذف نقطه پر حادثه تقاطع ملکشاهی در محور ایلام- بدره- دره شهر و روان‌سازی ترافیک مسیر از اهداف این پروژه است. 

وی از دیگر برنامه‌های راه و شهرسازی ارتقا کل مسیر ملکشاهی از تقاطع تا شهر ارکواز برشمرد که یک قطعه آن عملیات چهار خطه ورودی مرکز شهرستان است که قبلا قسمتهایی از آن اجرایی شده و هم اکنون ادامه عملیات اجرایی چهارخطه ورودی ملکشاهی برای چندمین بار در دست مناقصه است که امیدواریم با مساعدت مسئولین در تامین اعتبار و همراهی مردم و معارضین محلی این پروژه نیز اجرایی و تکمیل شود.