شناسهٔ خبر: 149354 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد؛

تامین زمین ۷۵۵ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای خلخال، هشتجین و کلور

تامین زمین ۷۵۵ نفر کل متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای خلخال ، هشتجین و کلور مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تامین زمین ۷۵۵ نفر کل متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای خلخال ، هشتجین و کلور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید استاندار اردبیل و هیئت همراه در سفر به شهرستان خلخال از پروژه های در حال اجرای حوزه راه و شهرسازی با اعلام این مطلب اظهار کرد: کل ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن شهرستان خلخال شهرهای خلخال، هشتجین و کلور تعداد ۵ هزار و ۶۸۷ متقاضی بود که پس از پالایش و بررسی بعمل آمده یک هزار و ۲۱۷ نفر تایید نهایی شده است.

وی گفت: برای ۷۵۵ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای خلخال ، هشتجین و کلور تامین زمین صورت گرفته و ۷۰۳ نفر نیز تخصیص پروژه انجام یافته است و ۶۹۷ متقاضی هم آورده بالای ۴۰ میلیون تومان داشته اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در خصوص آخرین وضعیت پروژه های در حال ساخت مسکن شهرستان خلخال افزود: از مجموع ۷۵۲ واحد پروژه های ساخت مسکن طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان ، ۶۰ واحد در شهرستان خلخال اجرای نازک کاری و نمای ۴۰ واحد به اتمام رسیده و در دهه مبارک فجر امسال افتتاح خواهد شد و مابقی در حال اجرا با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.

حیدری ادامه داد: ۸۰ واحد دیگر نیز در این شهرستان ادامه مرحله آجر چینی و اتمام نمای دو بلوک با پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصد بوده و از ۵۷۲ واحد هم ۱۹۲ واحد در مرحله اتمام اسکلت و سقف ، ۸۰ واحد در مرحله خاکبرداری و اجرای بتن مگر در حال اجراست.

وی گفت: برای ۲۰ واحد در شهر هشتجین تامین زمین انجام شده و در مرحله تهیه نقشه و برآورد توسط مشاور است و ۲۰ واحد شهر کلور نیز ۴ قطعه ۲ واحدی به متقاضیان تحویل گردیده و در مرحله آماده سازی زمین و خاکبرداری قرار دارد..

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به عملکرد پروژه های در دست اجرای بازآفرینی شهری شهرستان خلخال اشاره کرد و گفت: پیاده راه سازی محله قلعه باشی در این شهرستان تکمیل شده و در هفته دولت سالجاری به بهره برداری رسید  و در خصوص توزیع قیر رایگان جهت آسفالت محلات بازآفرینی از محل ۱۴۰۱ در دولت سیزدهم ، ۲۳۲ تن به شهرداری تخصیص یافته است.

حیدری به وضعیت پروژه های در حال احداث حوزه اجرای ساختمانهای دولتی در شهرستان خلخال نیز اشاره کرد و گفت: مجتمع فرهنگی و هنری شهر هشتجین با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد و شهر کلور نیز با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال تکمیل است.

لازم به ذکر است در سفر استاندار اردبیل و هیئت همراه به شهرستان خلخال به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه های در حال اجرای حوزه راه و شهرسازی بازدید بعمل آمده و میزخدمت پاسخگویی مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به مراجعین در محل اداره راه و شهرسازی شهرستان برپا شد.