شناسهٔ خبر: 149365 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

وضعیت بارش‌های کدام استان‌ها امروز نارنجی است؟

رگبار رعد و برق باد و باران مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی استان‌های دارای وضعیت جوی نارنجی از لحاظ بارش‌ها را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز بارش شدید باران با سطح نارنجی در برخی استان‌ها رخ می‌دهد.

بر این اساس امروز رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و کاهش نسبی دما در استان‌های خراسان جنوبی، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، شمال شرق اصفهان، جنوب یزد و کرمان رخ می دهد.این شرایط سبب بروز اثرات مخاطره آمیزی همچون اختلال در سفرهای بین شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت و صاعقه می‌شود.

علاوه بر این فعالیت سامانه پیامدهای دیگری همچون «خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال، اختلال در ناوگان حمل و نقل عمومی و خسارت به ماشین‌آلات و محصولات باغی و زراعی» در پی دارد.

توصیه می شود برای کاهش اثرات مخاطره آمیز شرایط نسبت به «اجتناب از سفرهای غیر ضروری، پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها» اقدام شود.