شناسهٔ خبر: 149372 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۷ ماهه گذشته انجام شده است؛

تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ ۲ هزار و۶۰۰ کیلومتر از راه های شنی و خاکی شهرستان کوثر

روکش آسفالت راه روستایی ملکشاهی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر گفت: ۲ هزار و۶۰۰ کیلومتر از راههای شنی و خاکی این شهرستان در ۷ ماهه گذشته تسطیح و رگلاژ شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از  اردبیل، جعفر بابائیان رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر دربازدید از محور سرچم با بیان اینکه در مدت یاد شده راهداران با استفاده از هزار و۱۰۰ تن آسفالت سرد و گرم محور های مواصلاتی شهرستان کوثر را لکه گیری کرده اند گفت:در این مدت در سه راهی گزور-بنیادآباد و سه راهی شهرک صنعتی کوثر به تعداد ۲ نقطه روشنایی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۷ ماهه گذشته ۲۲۸ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان کوثر خط کشی شده تصریح کرد: در مدت یاد شده عملیات خاکبرداری، تعریض و افزایش ظرفیت پارکینگ روبروی پاسگاه پلیس راه اردبیل- سرچم با حجم ۸۲ هزار متر مکعب خاکبرداری  وخاکریزی و تعریض دو دستگاه پل دالی اجرا شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر در این مدت تسطیح، پاکسازی و آزادسازی ۴ هزار کیلومتر از حریم راهها را یادآور شدو اظهار کرد :راهداران از ۱۹ کیلومتر سیستم روشنایی تونل بتعداد ۱۲ دستگاه ودر ۹ نقطه نگهداری کرده اند.

بابائیان در ۷ ماهه گذشته از انجام ۳۱ کیلومتر عملیات بهسازی، زیرسازی، روکش آسفالت و لکه گیری هندسی  در محور اردبیل – سرچم، محور روستایی مرشت – بنماران و محور روستایی پارس آباد- پیرآغاج خبرداد و خاطرنشان شد:در مدت یاد شده راهداران در محورهای اردبیل – سرچم، محور گنجگاه – آقامیرلو، محور فیروزآباد – مشکول، همچنین در محور گیوی – سکرآباد و جاده روستای بنه خلخال بطول ۲۶ هزارمتر طول عملیات روکش آسفالت و لکه گیری انجام داده اند.

وی پاکسازی ۱۶۰ متر مکعب شانه و حریم محور های مواصلاتی از زباله های ریخته شده ،تنقیه ،لایروبی و تنظیم بستر پل ها و آبروها به تعداد ۱۴دهانه به حجم ۵۰۰ متر مکعب، تعمیر ، بازسازی و نصب بیش از هزار عدد تابلو و علائم شستشوی  ۷ هزار عددعلائم راهداری در راههای مواصلاتی، تعمیر ، بازسازی و نصب ۱۹۰ شاخه گاردریل در محورهای مواصلاتی، رنگ آمیزی سرعت گیرها بمقدار ۲۶۰ متر طول و ایجاد سرعتکاه مجازی به تعداد ۴ عدد، تهیه و انبار نمودن ۳ هزار تن ماسه و نمک را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۷ ماهه گذشته برشمرد.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر حفاظت از حریم راهها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و افزود: با حضور ۷ هزار و۲۰۰ نفر روز گشت راهداری در محورهای مواصلاتی تاکنون جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راهها ۱۰۵ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ و ۲۵عدد تابلوهای غیر مجاز در محورهای مواصلاتی جمع آوری شده است.

بابائیان به اجرای ۷ هزار متر مکعب عملیات ترانشه برداری، تعریض جاده، حمل و پخش مصالح در جاده روستایی آرپاچایی به طول ۱۰ کیلومتر اشاره کرد و ادامه داد: ۲ کیلومتر لایه زیراساس اجرا و پخش و کمپکت مصالح با مشارکت اهالی بمقدار۸۰۰ متر مکعب انجام شده است.

وی با بیان اینکه راهداری شهرستان کوثر مسئولیت نگهداری از۵۲۰  کیلومتر راه ارتباطی را را بر عهده داردگفت: از این مقدار ۱۹۰کیلومتر راه اصلی و فرعی ، ۲۱۸کیلومتر راه آسفالته روستایی، ۱۱۲کیلومتر راه شوسه و خاکی است.