شناسهٔ خبر: 149444 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن هرمزگان ۳۰ درصد بیشتر از سهمیه استان

عباس کمالی مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان از تامین زمین برای نهضت ملی مسکن استان هرمزگان به میزان ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار خبر داد و گفت: این میزان زمین حدود ۳۰ درصد بیش از سهمیه تعیین شده است.

عباس کمالی مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره روند پیشرفت نهضت ملی مسکن در استان هرمزگان در حوزه تامین زمین و تکمیل واحدها گفت: زمین مورد نیاز برای نهضت ملی مسکن استان هرمزگان ۳۰ درصد بیش از سهمیه استان برای ۴ سال، تامین و واگذاری اراضی نیز آغاز شده که معادل ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار است.

مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان کل سهمیه استان در طرح نهضت ملی مسکن برای ۴ سال را ۶۵ هزار واحد دانست و افزود: حدود ۵۰ هزار واحد از این تعداد شهری و ۱۵ هزار واحد نیز روستایی است و  عملیات اجرایی همه واحدها در سراسر استان آغاز شده است.

کمالی تعداد متقاضیان ثبت نام کننده را بیش از ۱۴۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این میزان ۴۰ هزار نفر واحد شرایط بودند.

مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان درباره نوسازی واحدهای بافت فرسوده در این استان اظهار کرد: بندرعباس دارای ۱۱ نقطه شهری بافت فرسوده است که ۴۳ درصد آن را فرا گرفته است.

وی افزود: بسته‌های تشویقی وزارت راه و شهرسازی در حوزه بافت فرسوده پیگیری شده و تعداد واحدهای قابل افتتاح در این بخش تا پایان سال به ۴ هزار واحد خواهد رسید.

کمالی با بیان اینکه مشارکت چند بخشی بین ارگان‌های مختلف در حوزه نوسازی بافت فرسوده حال انجام است، گفت: سهمیه قیر در این زمینه به شهرداری‌ها تعلق گرفته و آسفالت معابر نیز انجام شده است.