شناسهٔ خبر: 149455 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نمین اعلام کرد؛

شناسایی و جلوگیری از ۵۰ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و ساز غیر مجاز در شهرستان نمین

تخریب گسترده ساخت و سازهای غیرمجاز در پلاکهای گلاهک،چنار و خورین رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نمین گفت: در ۷ ماه گذشته ۵۰ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و ساز غیر مجاز دراین  شهرستان شناسایی، قلع وقمع و تخریب شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، مهدی آزاد رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نمین دربازدید از محور اردبیل- آستارا با بیان اینکه حفاظت و صیانت از حریم راهها به عنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری است، گفت: در مدت یاد شده با حضور۲۵۰ مورد گشت حریم جهت جلوگیری از تجاوز به حریم ۵۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز تخریب، ۲۲ مورد درختکاری غیر مجاز جمع آوری و همچنین با اخذ ۲۵ مورد دستور قضایی نسبت به رفع آثار تجاوز به حریم در این شهرستان اقدام شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت راهداران با استفاده از ۲ هزار و۲۰۰ تن آسفالت سرد و گرم محورهای مواصلاتی این شهرستان را لکه گیری کرده اند تصریح کرد: در ۷ ماه گذشته راهداران ۱۱۵ کیلومتر عملیات شانه سازی انجام داده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نمین در مدت یاد شده تسطیح و رگلاژ ۲۸۰ کیلومتر از حریم راه‌های اصلی و شنی این شهرستان را یادآور شد و اظهار کرد: ۱۱۵ مورد از  تیر های روشنایی با دپو خاکریز ایمن سازی شده است.

آزاد در این مدت از جابه‌جایی ۷۵۱ هزار تن کالا توسط ۲۴ شرکت حمل ونقل در شهرستان نمین خبر داد و خاطر نشان کرد: در مدت یاد شده ۳۰ هزار و۹۸۶ برگ بارنامه نیز صادر شده است.

وی افزود: در ۷ ماهه گذشته حدود ۸ هزار نفر مسافر توسط دو شرکت مسافربری از شهرستان نمین به مقاصد مختلف کشور جابه‌جا شده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نمین نصب ۳۰ مورد استوانه ایمنی در دماغه پر برخورد، اصلاح و بازسازی ۷۵ شاخه گاردریل، رنگ آمیزی ۳۶۰ متر مربع از سرعت کاه‌ها، جمع آوری و باز سازی ۱۵۵ عدد از تابلوهای فرسوده، شستشوی ۲هزار و۷۷۰ عدد تابلو، انجام  ۱۳۰ کامیون ریزش برداری، پاکسازی ۱۲۲ کیلو متر زباله و حمل ۸۴۰ کامیون مصالح را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۷ ماهه گذشته برشمرد.

آزاد با بیان اینکه راهداری  شهرستان نمین مسئولیت نگهداری از ۳۶۷ کیلومتر راه ارتباطی را برعهده دارد، گفت: از این مقدار ۴۵کیلومتر راه اصلی، ۳۶ کیلو متر راه فرعی، ۱۹۲کیلومتر راه آسفالته روستائی، ۳۴.۵ کیلومتر راه شنی و خاکی و ۶۰ کیلومتر راه مرزی است.