شناسهٔ خبر: 14946 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان خبر داد:

پیش‌بینی تردد ۱۵۰۰ خودرو بر ساعت در محورهای استان در ایام آخر صفر/ لزوم ایمن‌سازی محور جندق- معلمان- دامغان

داوود فهندژ سعدی مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان با پیش‌بینی احتمال تردد یکهزار و ۵۰۰ واحد سواری در ساعت از مسیر شریف‌آباد تا سبزوار در ایام شهادت امام رضا(ع) گفت: توسعه شبکه‌های زیرساختی استان سمنان از تهران به سمت مشهد و همچنین شمال کشور در بندر امیرآباد مستلزم تدوین برنامه‌های کلان ملی است.

داود فهندژ‌سعدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در باره پروژه‌های حوزه راه و در دست اقدام استان سمنان با اشاره به شبکه بزرگراهی حرم تا حرم که شروع آن در استان سمنان از شریف‌آباد حوزه تهران شروع و تا نزدیک سبزوار در کاهک ادامه پیدا می‌کند، گفت: مسیر حرم تا حرم که بخشی از آن از استان سمنان عبور می‌کند مسیرمعبری ۵۷۰ کیلومتری و شبکه بزرگراهی است که حجم تردد در آن نزدیک به ۴۰۰ وسیله نقلیه سواری در ساعت است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان افزود: به دلیل آنکه سفرهای ایرانیان در ایام خاص مانند روزهای سوگواری در ماه‌های محرم و صفر ، اعیاد و تابستان‌ها افزایش پیدا می کند بعضا حجم ترافیک در محورهای ارتباطی سمنان از تهران به سمت مشهد تا چهار برابر افزایش می‌یابد و در همین شبکه ارتباطی در ایام سوگواری بین یکهزار و ۴۰۰ تا یکهزار و ۵۰۰ وسیله نقلیه تردد می‌کنند.

این مقام‌مسئول در استان سمنان ادامه‌داد: مسیر حرم تا حرم یکی از محورهایی است که نیاز داریم خدمات‌‌‌ رفاهی در این مسیر را افزایش‌ دهیم. در حال حاضر نزدیک به ۲۳ مجتمع خدمات رفاهی خدمات‌رسانی در این محور را برعهده دارند که از این تعداد سه مجتمع متعلق به دولت است و زیرساخت‌های لازم برای آن انجام شده است.

فهندژسعدی با اشاره به ارتقای بحث شبکه‌های ارتباطی استان سمنان و نقش تعیین‌کننده این راه در مسیر کانال شرق به غرب و شمال به جنوب کشور گفت: توسعه شبکه‌های زیرساختی استان سمنان از تهران به سمت مشهد و همچنین شمال کشور در بندر امیرآباد مستلزم تدوین برنامه‌های کلان ملی است تا بتوانیم حجم تردد را در محورهای جندق، معلمان و دامغان و همچنین از دامغان به سمت شمال کشور در بندر امیرآباد توسعه دهیم.

 وی در ادامه رقم تردد در محور جندق- معلمان- دامغان را حدود ۵۰ وسیله نقلیه در ساعت عنوان کرد و افزود: در گام نخست باید معابر مسیر جندق- معلمان- دامغان را ایمن‌سازی کنیم و زمانی که ایمن‌سازی و شبکه‌‌های ارتباطی ایجاد و در ساز و کارهای ملی کشور تعیین مسیر شد زیرساخت‌ها را توسعه دهیم زیرا قطعا حجم ترددها افزایش پیدا می‌کنند.

فهندژسعدی در پایان گفت: یکی از ابزارهای توسعه‌یافتگی هر منطقه شبکه ارتباطی و حمل و نقل است و هرچقدر بتوانیم آن را اقتصادی‌تر و روان‌تر و مهمتر از همه ایمن کنیم محور تقاضای بیشتری را برای خود جذب می‌کند. /

نظر شما