شناسهٔ خبر: 149476 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اختصاص تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی به بیش از ۵ هزار واحد مسکونی در قم

مهران اسدی معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی قم سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در استان قم اطلاعات و ثبت نام بالغ بر ۱۵ هزار واحد خودمالک برای ۱۲۲۰ پروژه در سامانه ثبت شده است که از این تعداد افزون بر پنج هزار واحد مسکونی، تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی ساخت را دریافت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، مهران اسدی سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم اظهار کرد: تسهیلات ساخت مسکن فرصت مناسبی برای هم استانی‌ها در شهرها و روستاهای استان است تا پروانه ساختمانی را دریافت کنند و مشمول تسهیلات پیش بینی شده شوند. 

 وی افزود: به متقاضیان واحدهای خودمالکی نهضت ملی مسکن که قصد ساخت و ساز دارند، به ازای هر واحد ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود. 

اسدی تصریح کرد: این تسهیلات در صورت بهره‌گیری از محصولات ساختمانیِ شرکت‌های دانش بنیان، تا ۷۵۰میلیون تومان افزایش خواهد یافت. 

وی خاطر نشان کرد: برای دریافت وام خودمالک نیاز است که متقاضی به سامانه http://saman.mrud.ir  مراجعه و گزینه درخواست تسهیلات ساخت را انتخاب کند. 

اسدی با بیان این که بانک‌های عامل برای پرداخت وام خودمالکی، بانک‌های خصوصی استان هستند، افزود: در صورتی که مالک در سامانه بانک دولتی انتخاب کرده است نسبت به تغییر به بانک‌های خصوصی نظیر پارسیان، پاسارگاد، دی، سامان و…اقدام نمایند. 

وی یادآور شد: چنانچه سند به نام شخص حقوقی یا تعاونی و یا شرکت باشد باید به عنوان شخص حقوقی اقدام به ثبت نام کنند. 

اسدی اظهار کرد: افراد برای ثبت نام، حتما باید تصاویر سند تک برگ و پروانه ساختمانی دارای اعتبار را بارگذاری کنند. 

وی با اشاره به این که محدودیتی در پرداخت این تسهیلات وجود ندارد، توضیح داد: متقاضی باید پس از تکمیل اطلاعات پروژه در مرحله آخر اقدام به انتخاب بانک و شعبه و پس از آن به بانک مورد نظر برای تشکیل پرونده مراجعه کند.

سرپرست مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان قم در پایان گفت: اعطای این تسهیلات نیازمند سپرده‌گذاری یا خرید اوراق نیست.