شناسهٔ خبر: 149478 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۱۸ درصدی جابه‌جایی بار از مبدا استان مرکزی

علی امیری معاون حمل و نقل اداره کل راهدای و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی از افزایش ۱۸ درصدی جابه‌جایی بار در هفت ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مبدا استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، علی امیری معاون حمل و نقل اداره کل راهدای و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با اشاره به روند افزایشی جابه‌جایی بار از مبدأ استان مرکزی در هفت ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا اول آبان ماه بیش از ۱۳ میلیون تن بار از مبدا استان جابجا شده است.

وی با بیان اینکه در هفت ماه ابتدای سال گذشته ۱۱ میلیون و ۳۸۰ هزار تن از مبدا استان جابه‌جا شده بود افزود: در سال جاری ۱۳ میلیون و ۳۹۰ هزار تن توسط ناوگان حمل و نقل استان جابه‌جا شده است که نشان می دهد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهدای و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی ادامه داد: برای حمل این میزان بار در سال جاری، ۸۰۴ هزار و ۳۹۲ بارنامه صادر شد که صدور بارنامه در این مدت نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۷۰۴ هزار نامه بوده، ۱۴ درصد رشد داشته است.

امیری با بیان اینکه ۱۶ درصد از مجموع کالاهای حمل شده درون استانی و ۸۴ درصد به صورت برون استانی است بیان کرد: استان تهران با ۱۶ درصد، اصفهان با ۱۱ درصد و خوزستان با هفت درصد مقاصد اصلی بار از مبدا استان مرکزی بودند.

وی با بیان اینکه شهرهای اراک، ساوه و دلیجان شهرستان های اصلی مبدا بار در استان هستند اضافه کرد: اراک با تناژ بار حمل شده سه میلیون و ۷۱۸ هزار تن در حدود ۲۸ درصد بار حمل شده استان را به خود اختصاص داده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهدای و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی تصریح کرد: کالاهای معدنی و ساختمانی با حدود چهار میلیون و ۷۵۶ هزار تن و کالاهای شیمیایی با حدود سه میلیون و ۹۱۲ هزار تن به ترتیب ۳۶ و ۲۹ درصد از مجموع بار حمل شده در استان را تشکیل می دهند.

وی هچنین با اشاره به آمار جابجایی مسافران در این مدت اظهار کرد: ۳۲۰ هزار و ۲۵۴ نفر مسافر در قالب ۳۲ هزار و ۲۹۶ سفر در درون استان جابه‌جا شدند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهدای و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با بیان اینکه ۶۶۸ هزار و ۹۹۳ نفر مسافر در قالب ۵۰ هزار و ۷۳۴ سفر از مبدا استان به به سایر نقاط کشور جابه‌جا شدند، ادامه داد: در مجموع سفرهای درون و برون استانی ۹۸۹ هزار و ۲۴۷ نفر توسط ناوگان حمل و نقل استان اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری در هفت ماه اخیر جابه‌جا شده اند.