شناسهٔ خبر: 149482 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران تاکید کرد؛

لزوم افزایش خدمات رسانی در محورهای ارتباطی مازندران طی ایام زمستان

مازندران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران در نشست شورای اداری و آمادگی برای اجرای عملیات راهداری زمستانی و برنامه ریزی برای تردد ایمن و روان در زمان بارش‌ها گفت: با توجه به ورود به نیمه دوم سال و آغاز نعمات آسمانی نظیر باران و برف باید برنامه ریزی و تمهیدات لازم توسط روسای ادارات شهرستان‌ها جهت اقدام به موقع در بحران‌ها و عملیات راهداری زمستانی انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ازمازندران، حسن جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران خاطر نشان کرد: مازندران به دلیل دارا بودن ۳۷۰۰ کیلومتر راه برفگیر و کوهستانی و ۱۳ گردنه به طول ۷۰۰ متر از جمله استان‌هایی بوده که در فصل سرد زمستان، اجرای عملیات راهداری زمستانی در آن حایز اهمیت است. 

وی افزود: از این رو این اداره کل با تمام توان و بکار گیری نیروها و امکانات و تجهیزات راهداری خود تلاش می‌کند تا در این فصل، تمامی راه‌های ارتباطی استان باز و تردد برای کاربران مهیا باشد. 

جهانیان ادامه داد: از آنجایی که این استان با سه محور شریانی و کوهستانی با پایتخت کشور متصل بوده، در زمان بحران و شرایط جوی سنگین، اولویت کاری مجموعه بازگشایی و مهیا بودن تردد در این سه محور بوده و پس از آن در اولویت‌های بعدی محورهای فرعی پر تردد کوهستانی و سپس محورهای روستایی و ییلاقی است. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران به محورهای روستایی و ییلاقی این استان اشاره و خاطر نشان ساخت: ۱۴۱۱ روستا در مازندران در ارتفاع بالای ۵۰۰ متر قرار داشته که در فصل زمستان به دلیل شرایط جوی بسیار کم تردد و بدون تردد بوده که با توجه به محدودیت‌ها و امکانات موجود، بازگشایی راه‌های آن‌ها در اولویت سوم این اداره کل قرار می‌گیرد. 

وی در ادامه ضمن ضرورت برنامه ریزی مدون و شناسایی گلوگاه‌های بحران در سطح جاده‌ها توسط روسای ادارات تابعه عنوان کرد: تاکید کرد: باید روسای ادارات تابعه با هماهنگی لازم با فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در زمان بحران و شرایط بد جوی از تردد هموطنان به منظور سفر و گردش به مناطق ییلاقی و کوهستانی استان  جلوگیری کنند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران به وضعیت ماشین‌آلات راهداری در استان اشاره و افزود: امروز حدود ۲۵۰دستگاه ماشین‌آلات راهداری در سطح راه‌های استان وجود داشته و ما با کمبود جدی ماشین‌آلات راهداری به ویژه ماشین‌آلات اختصاصی برای نگهداری در برخی راه‌ها در راهدارخانه‌ها روبه‌رو هستیم ولی با برنامه ریزی صورت گرفته در تلاشیم عملیات بازسازی و مرمت بخش اعظمی از ماشین آلات راهداری را تا پایان سال جاری به وضعیت مطلوب برسانیم. 

وی در خاتمه عنوان کرد: امید است با قدرشناسی از تلاش‌های ایثارگرانه آنان که در ایام سال و در شرایط مختلف آب و هوایی و به طور شبانه روزی با سختکوشی و خدمات خالصانه موجبات آسایش هموطنان را در حد امکانات فراهم می‌نمایند، همه ما بتوانیم ارج گذار تلاش این عزیزان تلاشگر بی‌ادعا باشیم.