شناسهٔ خبر: 149492 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

توسعه فرودگاه مشهد با رویکرد افزایش ظرفیت پذیرش زائران و گردشگران

فرودگاه مشهد مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس گفت: فرودگاه مشهد از ابتدای دولت سیزدهم در زمینه رشد اقتصاد زیارت و افزایش ورود زائران داخلی و خارجی علی بن موسی الرضا(ع)، رویکرد ویژه‌ای را دنبال کرده است و با رویکرد افزایش ظرفیت پذیرش زائران و گردشگران توسعه یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمود امانی‌بنی مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس گفت: فرودگاه مشهد از ابتدای دولت سیزدهم در زمینه رشد اقتصاد زیارت و افزایش ورود زائران داخلی و خارجی علی بن موسی الرضا(ع)، رویکرد ویژه‌ای را دنبال کرده است.

وی افزود: در حال حاضر پروژه توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد از پیشرفت فیزیکی بالایی برخودار است و با توجه به پیش‌بینی‌ها تا دی‌ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

امانی بنی اظهار کرد: افزایش پل‌های تلسکوپی (ایربریج) فرودگاه مشهد جهت تسهیل در انتقال مسافران، یکی از تعهدات فرودگاه‌ مشهد بوده که در حال حاضر از ۴ ایربریج در برنامه شرکت فرودگاه‌ها، ۳ ایربریج عملیاتی شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی ادامه داد: از دیگر پروژه‌های عمرانی در دست اقدام این فرودگاه، توسعه اپرون (پارکینگ هواپیما) به مساحت ۷۲ هزار مترمربع است که در حال انجام بوده و تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی فرودگاه مشهد، از دیگر طرح‌هایی که به‌صورت ویژه در فرودگاه مشهد دنبال شد، سامانه کمک ناوبری ILS جدید این فرودگاه است که جایگزین سامانه قدیمی با قدمت ۲۶ سال شده است.