شناسهٔ خبر: 149512 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

چهارمحال و بختیاری نیازمند ۵ تابلو هوشمند جاده‌ای است

اشرفی رئیس مرکز مدیریت راه‌های چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به نصب ۲۸ دوربین نظارت تصویری، ۳۴ دوربین ثبت تخلف، ۶۴ دستگاه تردد شمار و ۴ تابلو Vms در سطح استان جهت کنترل وضعیت جاده‌ها به صورت هوشمند اما این تعداد تابلو جوابگوی کل محورهای استان نیست لذا پیشنهاد ۵ تابلو دیگر را به مرکز داده‌ایم که هنوز موافقتی صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه وزارت راه و شهرسازی( اداره کل راهدار ی و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری) لاله اشرفی گفت: ۲۸ دوربین نظارتی تصویری در سطح جاده‌های استان نصب شده است که به کمک این دوربین‌ها مشکلات جاده‌ها از جمله پرت کردن اشیاء یا سنگ در جاده یا بررسی علت تصادفات به صورت ۲۴ ساعتی مشاهده و به مسئول مربوطه اعلام می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های چهارمحال و بختیاری افزود: ۳۴ دوربین ثبت تخلف برای کنترل سرعت غیرمجاز در سطح محورهای استان نصب شده است و در صورت مشاهده تخلف و ثبت آن توسط دوربین‌ها فایل مربوطه برای اعمال قانون به پلیس ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: این دوربین‌ها بیشتر در محور لردگان، کوهرنگ، فرخشهر و فارسان که تردد بیشتری دارند نصب شده‌اند.

اشرفی اظهار داشت: ۶۴ دستگاه تردد شمار نیز برای تردد درون و برون استانی زیر آسفالت محورها نصب شده که زمان و ساعت ترافیک را می‌توان از طریق این دستگاه اعلام کرد و برنامه‌ریزی لازم را برای کنترل ترافک صورت داد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اظهار داشت: ۴ تابلو  vms به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در خصوص وضعیت لغزنده بودن جاده، مسدود بودن محور و یا نمایش پیام‌هایی نظیر آرام حرکت کنید و ... ‌در محورهای فرخشهر، اصفهان، سامان و بروجن نصب شده‌اند.

وی در پایان گفت: این تعداد تابلو جوابگوی کل محورهای استان نیست لذا پیشنهاد ۵ تابلو دیگر را به مرکز داده‌ایم که هنوز موافقتی صورت نگرفته است.