شناسهٔ خبر: 149527 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال جاری تاکنون انجام شد:

نصب بیش از ۲۸ هزار تابلو و علائم در محور های مواصلاتی لرستان

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان گفت: در راستای ایمن سازی محور های مواصلاتی استان ۲۸ هزار و ۷۰۵ تابلو و علائم افقی و عمودی نصب شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان ، مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان به اقدامات انجام شده در راستای ایمن سازی محور های مواصلاتی استان اشاره کرد و اظهارداشت: در هفت ماهه سال جاری، ۷ نقطه حادثه‌خیز در استان حذف شده، همچنین خط کشی ۲ هزار ۸۰۰ کیلومتر از محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه  ۲۸ هزار و ۷۰۵ عدد تابلو و علائم افقی و عمودی در محور های مواصلاتی استان نصب شده است افزود: در این مدت ۵هزار ۴۳۵ عدد تابلو و علائم اخطاری و انتظامی ، ۱۲۳ عدد تابلوی اطلاعاتی و مسیرنما،  ۱۴هزار و ۷۴۷ عدد چشم گربه ای، ۳ هزار و ۶۷۶ عدد استوانه ایمنی، ۹۶۴ عدد بشکه ایمنی ، ۲۷۵ عدد شیار لرزاننده و ۳ هزار و ۴۸۵ عدد سرعتکاه در طول محورهای استان نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان بیان کرد: احداث ۱۰ مورد روشنایی نقطه ای ، نگهداری و بروزرسانی ۱۴۲ کیلومتر روشنایی موجود در طول محورهای استان از دیگر اقدامات شاخص استان بوده است، و از سوی دیگر با تشکیل اکیپ های نظارت روشنایی، به صورت روزانه وضعیت روشنایی در سطح شهرستان ها رصد و مورد ارزیابی قرار می گیرد که درصورت مشاهده نقص و یا خاموشی بلافاصله عملیات رفع نقص انجام می شود.

شیروانی به حفاظ های نصب شده در محورهای استان اشاره کرد، افزود: در راستای ایمنی راه ها نیز در این مدت ۶۰ کیلومتر نیوجرسی ۴متری تهیه و نصب و ۳ هزار و ۵۸۵ عدد نیوجرسی آشکار سازی شده است، همچنین ۶.۸ کیلومتر گاردریل تهیه و نصب و ۴ هزار و ۶۸۲ عدد آشکارسازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۸۲۸ پرونده در حوزه حریم راه طی شش ماه اخیر بررسی شده است، گفت: از این تعداد برای ۵۷۱ پرونده  مجوز صادر و با ۳۸۶ پرونده مخالفت شد.