شناسهٔ خبر: 149531 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد مطرح کرد؛

«تکریم ارباب‌رجوع» اصلی‌ترین وظیفه در مجموعه راهداری است

مدیر کل راهداری یزد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد در جمع معاونین و روسای ستادی، تکریم ارباب‌رجوع را مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه هر یک از پرسنل مجموعه تحت مدیریت خود، دانست و گفت: باید در کمال خوش‌رویی و احترام ضمن راهنمایی ارباب‌رجوع، راهکارهای درست و قانونی را به آنان نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، جلسه مدیرکل با معاونین و روسای ستادی این اداره کل با محوریت راهکارهای ارتقاء کیفیت خدمت با حداقل نیرو و امکانات، برگزار شد.

محمد رستگاری در این جلسه با بیان اینکه ادارات ستادی اصلی‌ترین قسمت حوزه اداره کل هستند، اظهار کرد: روسای ادارات می‌توانند علاوه بر تصمیم سازی، سیاست‌گذاری و هدایت جریان خدمت‌رسانی در این اداره، با خلاقیت، تلاش و فارغ از روزمرگی، نیاز فعلی حوزه کاری خود در سطح استان و کلان را شناسایی و با امکانات و نیروهای موجود، اقدامات ویژه انجام دهند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد دو سال اخیر مجموعه راهداری، افزود: با توجه به منابع مالی و انسانی محدود از یک‌سو و حجم عظیم کار و مشکلات از سوی دیگر، مدیریت پنج هزار کیلومتر شبکه جاده‌ای بسیار دشوار و سنگین است؛ اما با همکاری و همراهی تمامی کارکنان و پرسنل، راهداری استان یزد جزء شش استان برتر کشور بوده که این برتری نشان می‌دهد، تک‌تک اقدامات دیده شده و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

رستگاری تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه کارکنان راهداری از صدر تا ذیل، تکریم ارباب‌رجوع است. لذا درصورتی‌که بر اساس ضوابط و مقررات امکان انجام برخی درخواست‌های ارباب‌رجوع وجود ندارد، باید در کمال خوش‌رویی، احترام و با زبانی نرم و منطقی آنان را توجیه کرده و ضمن راهنمایی، راهکارهای درست و قانونی را ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه اقدام برخی امور در حوزه راهداری و تأمین امنیت جاده‌ها نباید به ساعات اداری منحصر شود، خاطرنشان کرد: با وجود گستردگی حوزه کاری، همه ما باید دیدگاه خود را تغییر داده و در صورت نیاز در خارج از ساعات اداری جهت انجام برخی امور اجرایی و نظارتی، وقت بگذاریم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خاتمه بر ضرورت اطلاع‌رسانی نسبت به اقدامات و پروژه‌های انجام شده توسط راهداری در بخش‌های مختلف تأکید کرد.