شناسهٔ خبر: 149560 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان عنوان کرد؛

شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز اقدامی موثر درکاهش سوانح وتلفات جاده‌ای است

شناسايی و رفع نقاط حادثه خيزكم، هزينه اقدامی موثر دركاهش سوانح وتلفات جاده ای است پس از شناسایی نقاط مستعد بروز حوادث جاده‌ای، اولویت با اصلاح و ایمن‌سازی نقاطی خواهد بود که کم هزینه و تاثیر گذار در رفع حادثه‌خیزی آن نقاط در محورهای مواصلاتی سطح استان باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، احسان عراقی زاده مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان کرمان در نشست کارشناسان ارشد ایمنی و ترافیک استان گفت: شناسایی و تعیین نقاط حادثه خیز دارای اولویت و اقدامات موثر کوتاه و میان مدت از اهداف این ما در زمینه ارتقاء ایمنی راههاست که در این راستا مطالعات و ارزیابی های زیادی در خصوص نقش دوربین های کنترل سرعت درکاهش تصادفات جاده ای و تخلفات سرعت در محور های مواصلاتی استان به عمل آمده که منتج به نقش و اثربخشی حدود ۸۵ درصدی دوربین های جاده ای نسبت به سایر موارد است.

عراقی زاده افزود: با توجه به نقش گسترده دوربین‌های نظارتی، شرایط ایجاب می‌کند که هموطنان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را در حین سفر رعایت کنند تا از وقوع هرگونه حادثه‌ای جلوگیری شود.

سید محمد میرحسینی کارشناس ارشد ترافیک در این نشست با اشاره به این که همکاری و همراهی بین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و پلیس راه و سایر دستگاه‌های مربوطه در کاهش سوانح جاده ای بسیار موثر است گفت: با استقرار نیروهای راهداری و پلیس از رانندگان تست الکل گرفته شود تا رانندگان پرخطر شناسایی و اعمال قانون شوند.

میرحسینی با اشاره به این مهم که دوربین های ثبت تخلفات نباید به صورت نمادین باشند، خاطرنشان کرد: جدا از رعایت قوانین و مقررات، دستگاه‌های مسئول نیز نسبت به تجهیز کردن راه‌های سراسر کشور به تجهیزات ایمنی و ترافیکی نظیر نصب دوربین، ترمیم آسفالت محورها، رفع نقاط حادثه‌خیز و... به جهت پیشگیری از وقوع حوادث اقدام کنند.

نوذر نخعی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان گفت: لازم است اقدامات جدیدتری را شروع کنیم بایستی رانندگان پرخطر، شناسایی و معرفی شوند و بعد از انجام آزمایشات روانکاوی شوند زیرا اکثر رانندگانی که اعتیاد به مواد مخدر یا الکل دارند باعث به خطرانداختن جان خود و دیگران می شوند.

نخعی اظهار داشت: شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز، اصلاح بهسازی و ایمن سازی راههای موجود، توسعه، اصلاح و تکمیل تاسیسات، تابلوها، تجهیزات ، خط کشی ها و....از موارد ایمن سازی است که باید برای کاهش سوانح جاده ای توجه ویژه ای شود.

این نشست با حضور احسان عراقی زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ، میرحسینی کارشناس ارشد ترافیک، نوذر نخعی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، صادق توکلی و محمدعلی زاینده رودی نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی کرمان و علم و صنعت تهران، معاونت حمل و نقل و رئیس و کارشناسان اداره ایمنی راههای راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان برگزار شد.