شناسهٔ خبر: 149563 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خط کشی ۱۹۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان بروجرد

خط کشی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بروجرد گفت: باهدف ایمن سازی، ۱۹۵ کیلومتر خط کشی محورهای مواصلاتی این شهرستان طی هفت ماهه سال جاری انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از لرستان، محمد ایرانشاهی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بروجرد به عملکرد این اداره اشاره کرد و اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه، با تلاش ادارات ستادی و شهرستان، ۹.۵ کیلومتر روکش آسفالت در محور های اصلی ، ۸ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای روستایی، ۹ کیلومتر زیر سازی محورها ی روستایی انجام شده است.

وی بیان کرد: حذف و اصلاح نقطه‌ی حادثه خیز روستاهای سنگ سفید بیچون و گوشه محسن بن علی به مقدار ۵۰ هزار متر مکعب،۵ کیلومتر شانه سازی محور های مواصلاتی، ۵۰۰ کیلومتر قنو زنی و ایجاد کانال و راه اندازی ۵ دستگاه ماشین آلات بخش دیگری از اقدامات شاخص طی هفت ماهه ۱۴۰۲ در  این شهرستان است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بروجرد عنوان کرد: تنقیه و لایروبی  ۱۸ دستگاه پل‌ در محور اصلی فرعی و روستایی، هزار و ۵۰۰ تن لکه‌گیری و چاله گیری، ریزش برداری و پاکسازی محورها با حجم ۸هزار متر مکعب، تیغ زنی و تسطیح محورهای روستایی به طول ۳۵۰ کیلومتر، ایجاد هره خاکی نقطه‌ای پل‌های آبرو در محورهای مواصلاتی ۵۰ دستگاه، بهره‌برداری از دو دستگاه زیر گذر پادگان مهندسی و دودانگه، تعمیر و مرمت ۳ دستگاه پل‌های آسیب دیده و ساخت را به‌عنوان‌ بخشی دیگری از اقدامات هفت ماهه در حوزه راهداری برشمرد.

وی به اقدامات انجام شده در راستای ایمنی و حریم این شهرستان اشاره کرد و افزود: ۱۹۵ کیلومتر خط کشی، نصب ۳۵۰ استوانه ایمنی، نصب هزار و ۲۰۰ عدد تابلو و علائم ایمنی، نصب ۸۰۰ عدد چشم گربه ای، نصب ۲۵۰ سرعتکاه پلاستیکی و آسفالتی، تولید و نصب ۴۰۰ فلش بتنی، نصب ۲۰۰ عدد بشکه ایمنی، ۱۳۲ مورد اخطار به متجاوزان حریم راه و تعمیر  از جمله این اقدامات است.

ایرانشاهی به عملکرد این اداره در حوزه حمل و نقل اشاره کرد و افزود: در این مدت، جابه‌جایی بیش از ۱۰ هزار زائر در طرح اربعین حسینی، کنترل‌ دروازه‌ای یکهزار و ۲۲۹ دستگاه انواع ناوگان حمل و نقل کالا، ۶۵ گشت مشترک با پلیس، رسیدگی و پاسخگویی به ۱۰۵شکایت ثبت شده در سامانه ۱۴۱ از جمله این اقدامات است.