شناسهٔ خبر: 149566 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و مهندسی فرودگاه مهرآباد خبر داد؛

استاندارد سازی سطوح پروازی در فرودگاه مهرآباد  

مهراباد معاون فنی و مهندسی فرودگاه مهرآباد از استاندارد سازی سطوح پروازی و بهسازی موقعیت‌های پارک هواپیما در فرودگاه مهرآباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه بین المللی مهرآباد سید مرتضی اعتمادی راد معاون فنی و مهندسی فرودگاه مهرآباد گفت: با توجه به حجم بالای نشست و برخاست هواپیماها در پر ترافیک‌ترین فرودگاه کشور لزوم بهسازی استندهای پارک هواپیماها، به منظور استاندارد سازی آنها همچون سنوات گذشته در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

وی افزود: لذا در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲، چهار موقعیت پارک هواپیما به شماره ۴۰۵، ۴۰۶، ۲۰۱ و ۳۰۶ به مساحت یک‌هزارو ۳۶۵ متر مربع مورد بهسازی قرار گرفت.

اعتمادی راد خاطر نشان کرد: مهرآباد به عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور دارای دو اپرون اصلی شرقی و غربی و در مجموع دارای ۴۴ محل پارک هواپیما بوده و متاسفانه تعداد کم جای پارک هواپیما یکی از جدی‌ترین چالش‌های مهرآباد است.

شایان ذکر است پروژه بزرگ بهسازی اپرون غربی فرودگاه بین المللی مهرآباد در مساحتی با بیش از ۲۷ هکتار به روش EPC در دست اقدام است و ان شاالله در ماه‌های آتی شاهد آغاز آن خواهیم بود.