شناسهٔ خبر: 149568 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۳۰ هزار تن ماسه و نمک برای راهداری زمستانی در استان قزوین ذخیره می‌شود

ذخیره سازی ماسه و نمک مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در عملیات راهداری زمستانی امسال ۳۰هزار تن نمک و ماسه ذخیره‌سازی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری قزوین)، جواد حق لطفی گفت: امسال ۳۵۰ راهدار به همراه ۳۰۰دستگاه ماشین‌آلات در قالب ۲۴تیم برای انجام عملیات راهداری زمستانی در ۲۶ راهدارخانه استان قزوین مستقر خواهند شد. 

وی اضافه کرد: در آستانه شروع بارش‌های پاییز و زمستان اقدامات مربوط به تهیه و حمل ماسه و نمک زمستانی و ذخیره آن در پایگاه‌ها و همچنین آماده‌سازی راهدارخانه‌ها و تجهیز و تعمیر نمک‌پاش‌ها و دستگاه‌های برف‌روب و بررسی مخازن و خرید سوخت به طور مستمر از سوی این اداره کل در حال انجام است. 

حق‌لطفی ادامه داد: استان قزوین با دارابودن بیش از۶ هزار کیلومتر راه اعم از راه‌های شریانی و اصلی، فرعی و روستایی ۱۱گردنه برفگیر به طول ۱۶۳کیلومتر دارد و در مجموع ۴هزار و ۹۶۰کیلومتر از راه‌های آن به طور مستقیم تحت تاثیر عملیات راهداری زمستانی قرار دارند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از مردم خواست با توجه به نزدیک شدن به فصل سرد، پیش از سفر با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای تماس گرفته و از وضعیت راه‌ها اطمینان حاصل کنند.