شناسهٔ خبر: 149578 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بندر امیرآباد:

میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندرامیرآباد از مرز ۳ میلیون تن گذشت

بندر امیرآباد مدیرکل بندر امیرآباد گفت: از آغاز سال جاری تاکنون حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد با رشد ۵۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز ۳ میلیون تن عبور کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی موسی‌پور مدیرکل بندر امیرآباد با اعلام اینکه از آغاز سال جاری تاکنون حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد با رشد ۵۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز ۳ میلیون تن عبور کرد، گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا در سال جاری در بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر به بیش از ۳ میلیون تن رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل بندرامیرآباد ادامه داد: در این مدت، تخلیه کالا با بیش از ۲ میلیون تن،  ۶۹ درصد از حجم کل عملیات تخلیه و بارگیری این بندر را به خود اختصاص داده است.

موسی‌پور همچنین به سهم ۳۱ درصدی بارگیری کالا در این مدت اشاره و آن را حدود یک میلیون تن عنوان کرد.

مدیرکل بزرگترین بندر شمال کشور با بیان اینکه میزان کل تخلیه و بارگیری کالا در سال جاری در بنادر شمالی بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن بوده، گفت: بندرامیرآباد به تنهایی با ۵۸ درصد، بیشترین سهم را در این حوزه دارد.

موسی‌پور در پایان نقش دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم و برنامه‌ریزی کلان اقتصادی سازمان بنادرودریانوردی منطبق با اسناد بالادستی را در ثبت این رکورد مهم ارزیابی و ابراز امیدواری کرد: حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندرامیرآباد تا پایان سال جاری با توجه به ظرفیت‌های جدید ایجاد شده همچنان از روند رشد برخوردار باشد.