شناسهٔ خبر: 149593 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد؛

مسافرت هوایی بیش از ۱۸ میلیون نفر در ۶ ماه اول سال

0 مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه بیش از ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر هوایی در شش ماهه نخست امسال از فرودگاه های کشور اعزام و پذیرش شده اند، گفت: در این مدت ۱۶۵ هزار و ۷۴۷ نشست و برخاست در فرودگاه های کشور انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی رضا نخجوانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه بیش از ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر هوایی در ۶ماهه نخست امسال از فرودگاه های کشور اعزام و پذیرش شده اند، گفت: در این مدت ۱۶۵ هزار و ۷۴۷ نشست و برخاست در فرودگاه های کشور انجام شده است.

وی ضمن اعلام این خبر گفت: در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۷ میلیون و ۱۶۰ هزار مسافر داخلی با حدود ۱۵۱ هزار پرواز داخلی از فرودگاه های کشور اعزام و پذیرش شده اند.

نخجوانی ادامه داد: فرودگاه بین المللی مهرآباد با اعزام و پذیرش قریب به ۶ میلیون نفر و ۵۳ هزار پرواز، فرودگاه بین المللی مشهد با بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر و ۲۹ هزار و ۲۵۵ پرواز و فرودگاه بین المللی شیراز با حدود یک میلیون و ۳۳۰ هزار مسافر و بیش از ۱۲ هزار پرواز رتبه های اول تا سوم را در میان فرودگاه های کشور به لحاظ تعداد مسافر و پرواز به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: در میان فرودگاه های کشور که به طور هفتگی پرواز دارند، فرودگاه زنجان، پارس آباد، بم و طبس بیشترین رشد را در تعداد مسافر و پرواز در ۶ ماهه اول سال رقم زده اند.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ به گفته وی در میان فرودگاه های بین المللی نیز، فرودگاه زاهدان(۳۱ درصد)، فرودگاه کرمان (۳۰ درصد) و فرودگاه تبریز(۹ درصد) بیشترین رشد را در نشست و برخاست پروازها داشته اند.